Polaris Indy Pro-RMK 700 -98

xLas

Välkänd medlem
10 feb 2008
1.565
2
38
Kalix
Såja! Nu är den ihop och den FUNGERAR!



Var tvungen att vinkla tillbaka styret till orginalposition då det inte fungerade som jag tänkt så det plus lackering av hela skotern får jag ta och göra i sommar så jag hinner köra nånting den här säsongen :)
Blir att hålla stenkoll på stiften framöver då jag satt öppna filter så det kan hända att den går lite snålt.
 

Basse92

Välkänd medlem
2 nov 2014
141
10
18
Bräcke
grymt! var riktigt tveksam på första bilderna med huv ombyggnaden men du lyckades, blev en rusktigt grym profil!
 

xLas

Välkänd medlem
10 feb 2008
1.565
2
38
Kalix
Hur många steg bör man gå upp i bestyckning då man monterar öppna luftfilter? Den är nerbestyckad från orginal så misstänker att den kommer gå lite för snålt då det blir runt 10-15 grader kallt.
 

xLas

Välkänd medlem
10 feb 2008
1.565
2
38
Kalix


Var ut och tog en titt nu när det torkat, blev helt okej för att vara första gången man lackar nånting :)
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.635
798
113
Kramfors
Den blev rå i matt mycket fint !! Om du inte har matt klarlack på den kommer den bli fruktat repig.

Riktiga proffslackerare lackar först med vanlig blank svart och lägger slutligen på matt klarlack för bästa reptålighet.

Den blanka lacken de lägger först hade med att få fin slät yta att göra.
 

xLas

Välkänd medlem
10 feb 2008
1.565
2
38
Kalix
Den blev rå i matt mycket fint !! Om du inte har matt klarlack på den kommer den bli fruktat repig.

Riktiga proffslackerare lackar först med vanlig blank svart och lägger slutligen på matt klarlack för bästa reptålighet.

Den blanka lacken de lägger först hade med att få fin slät yta att göra.
Tackar!
Ja, kan tänka mig att den blir fort repig men ska testa å se hur illa det är, annars är det ju bara att bättra på och ta en 2-komponents klarlack då riktig lackspruta finns :)

Var ut och pillade bort lite dekaler från tunneln(Jäkla pill med 17 år gamla dekaler) och lackade trailarmarna. Skulle nästan behöva köpa ett par gripper skidor så man får helsvarta skidor också :)


Större bild: http://i.imgur.com/TgBWX0p.jpg
 

xLas

Välkänd medlem
10 feb 2008
1.565
2
38
Kalix
Skönt med stort garage :)



Bytte kolvar idag, gick riktigt smidigt för att vara första gången.
Första uppstart



Detta däremot är helt jävla sjukt, dessa kolvar har rullat ca 1620 mil och dom är fortfarande fräscha, inga bilder på cylindrarna dock men även dom var i helt felfritt skick, det var inte ens vändkanter! Vad fan har jag fått för exemplar egentligen? Evighetsmaskin :D


Länk till stor bild:
http://i.imgur.com/1furrmq.jpg
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.635
798
113
Kramfors
De va sjukt fina kolvar och cylindrar , de ser snarare ut att ha gått 300 mil. Men jag vet att 700-800cc polaris från 90 talet till ca 2005 kan gå 2000mil utan att byta kolvar ,, de tycks vara bland de hållbaraste motorer som gjorts.