Polaris IQ 600rr -09

Hellwood

Aktiv medlem
7 jan 2008
70
0
6
Vaxholm
Någon som vet ?


1. Hur hög är styrhöjaren orginal ?
2. går det att höja styret utan att förlänga gas & broms vajern ? isåfall hur mycket ?
3. Bör man köpa nya handtagsvärmare vid byte av styre eller kan man flytta över orginalen ?
4. Vart köper jag en shysst timräknare ? länk ?


Mvh
PA
 

big al

Medlem
9 jul 2008
38
0
1
skellefteå
hååj, originalhöjaren är ca 2.5 tum hög, går att byta till fatbar och minst 3 tums höjare utan att behöva förlänga nåt, kan behöva dra om bromsslangen men de ä ju enkelt, handtagsvärmare bör du nog köpa nya, original sitter fastlimmade ganska hårt :)
 

fezze

Aktiv medlem
4 dec 2009
72
0
6
Boden
Jag behövde inte byta handtagsvärmare, original lossnade väldigt enkelt, dock vart det jääävigt tight med bromsslangen. bytte ej höjare men styret är bytt till ett som är 4" och original är det ju rakt så =) fick dra om bromsslangen ungefär 4ggr innan jag hittade ett bra läge på den,
 

big al

Medlem
9 jul 2008
38
0
1
skellefteå
originalhandtagsvärmarna kan gå sönder om man inte är försiktig me dom ta tryckluft när du ska bort me handtagen, bromsslangen kan man dra bakom oljebehållaren bara att plocka lös, ta lite 5-56 å spruta på värmarna så ska dom lossna efter ett tag :p måste ta isär strömbrytaren uppe på styret, kontakten går in i en rejäl kabelhärva och alla kablar går genom höjaren så brytaren går inte att trycka igenom, backen går att plocka lös i kontakten där nere. :) sedan äre bara att byta å sätta ihop igen :)
 

fezze

Aktiv medlem
4 dec 2009
72
0
6
Boden
handtagsvärmarna funkar klockrent, även bromsen och gasen, fick till så att allting fungerar :p
 

qirr

Medlem
12 dec 2012
30
0
1
lånar tråden lite, har tänkt byta till en 2" höjare och ett styre som var 130mm högt ? klarar jag mig med gaswire å bromsslang då ?