Polaris Racer 2013....

golfsTiGe

Välkänd medlem
9 apr 2011
424
1
16
Gäddede
Om jag inte har fel så ska väl Polaris presentera sin ny Race maskin idag..
Väntar med spänning på bilder, undra om dom gått över till Indy stuket eller om dom behåller den beprövade IQn ett år till......va tror ni?

Om nån hittar nån bild nånstans på nätet så länka gärna..:)

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.168
1.003
113
Stora Blåsjön
Hoppas verkligen att de gått över till pro-ride chassiet. Då måste man nästan ha en sådan nästa år..

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Om jag inte har fel så ska väl Polaris presentera sin ny Race maskin idag..
Väntar med spänning på bilder, undra om dom gått över till Indy stuket eller om dom behåller den beprövade IQn ett år till......va tror ni?

Om nån hittar nån bild nånstans på nätet så länka gärna..:)
Tror IQ:n hänger med denna säsongen också, sen kanske nästa så dyker det upp en hottad, förstärkt Indy-R med Pro-RMK viktbesparningarna.

Fast skulle inte slå vad om pengar på något sådant ;)

golfsTiGe

Välkänd medlem
9 apr 2011
424
1
16
Gäddede
Tror IQ:n hänger med denna säsongen också, sen kanske nästa så dyker det upp en hottad, förstärkt Indy-R med Pro-RMK viktbesparningarna.

Fast skulle inte slå vad om pengar på något sådant ;)

Jo, man vill ju tro att dom testar ut Indy modellen i år och släpper den som Race maskin nästa år...
Men vi bör ju snart få reda på det...kan inte vara många timmar kvar nu..:)

MallaN

Välkänd medlem
1 okt 2009
522
2
18
Gävle
Hade också hoppats på pro-ride chassiet.. men ser ut som att de behöll IQn ytterliggare en säsong.

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.168
1.003
113
Stora Blåsjön
Skönt då slipper man fundera något mer...:)
Farligt när det inte är vinter, mycket konstiga ideer sätter sig i skallen...

IQ600RRSE

Välkänd medlem
27 sept 2011
662
0
16
Med tanke på att 2012års broschyr syns på vänster sida så tror jag inte att det är några större förändringar än färgsättning. Ser inte heller ut att ha någon längre matta än vanliga 121".

Å andra sidan, varför ändra på ett fungerande koncept, önskvärt hade ju dock varit insprut för freeride åkarna.