Polaris RMK 700 - 01

Sandman2010

Aktiv medlem
28 jun 2010
58
0
1
Under om det är någon som har erfarenhet av en Polaris RMK 700 -01?
Är det något man ska passa sig för eller kolla extra noga om man ska köpa den eller ska man strunta i att köpa den helt och hållet?

Har letat skoter ganska länge och när man bestämt sig och skulle köpa något var det bara skit eller hann den bli såld innan jag kommit iväg för att "hämta" den, börja tröttna på det och hitta denna på 1,5 mils avstånd och säljaren begär 38 tusen för den. Egentligen tänkte jag köpa något nya skoter men tänkte höra här först om det är något att ha? Jag har inte fått svar än på hur långt den har gått då han som säljer sitter i fjällen utan teckning.. sitter i alla fall en 51 matta på som ser ut att vara i skapligt skick

Tack på förhand!

niklaasw

Medlem
29 nov 2009
18
0
1
Luleå
38 tusen är enligt mig iaf ett jävla överpris för en 01!
Är ju gamla gen2 chassiet och non ves motor, du borde ju kunna få en nyare 03 med edge chassie och ves motor för dom pengarna.

Sandman2010

Aktiv medlem
28 jun 2010
58
0
1
Jo jag tänkte på det jag också men jag tänkte att priserna kunde vara lite upp skjutna pga bra vinter men det borde ju vara en gräns..

XpS06

Välkänd medlem
15 jan 2009
294
0
16
38k för en -01? Herregud nej skit i den, du får mycket nyare skoter för de pengarna!

Sandman2010

Aktiv medlem
28 jun 2010
58
0
1
Någon som har förslag på rimligt pris på skotern? Även fast jag ännu inte vet hur långt den har gått..

mattstar

Välkänd medlem
13 sept 2010
509
0
16
Östersund
Kolla in en med edge chassi istället dvs. från 03 eller 02 kanske det är på de korta. Köpte själv en 03a 800 visserligen en sks men är ju typ samma skoter plus att dämparna var bytt till engans och ny matta på 44mm, Faatbar styre och höjjare mm. och jag betalade betydligt lägre pris än 38` för den.. Visseligen i oktober men ändå!
För övrigt verkar de vara mycket skoter för pengarna och jag kan rekomendera en;)