Polaris rmk 700 02

bytoken

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.388
0
16
Kiruna
har haft en -03, jag var nöjd med den, den gillade soppa men de var krut i motorn.
I den prisklassen så är nog ett av dom bästa alternativen om inte det bästa.
Inga speciellt vanliga standard fel vad jag kommer på.

bytoken

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.388
0
16
Kiruna
Jag har inte sett skotern så jag kan ha fel, men detta är mina tankar, det är väl skotern på blocket, sre2xx
Ang priset, inget bra pris, i januari -06 gav jag 60 för min -03 med ca 300 mil.
500 mil på en -02 med 7 ägare, nja, jag skulle inte lita på det, men kan stämma.
Nya kolvar i förebyggande redan vid 400 mil (enl mätaren) är tidigt på den motorn men är ju ok, men då ska gamla kolvarna finnas kvar och gärna kvitton.
Den ser bra ut på bilderna.

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.618
99
48
Örnsköldsvik
Lite mil och många ägare kan ju bero på att alla som lyckats köpa den insåg att dom körde så lite?;) Om man har tur är det så:p

Men antagligen är den ägd av diverse föräldrar, syskon m.m. Sen är 50mil om året rätt lite iofs, men nog finns det säkert dom som gått så lite. Beror lite på hur blåögd man är...;P

Mulleson

Välkänd medlem
7 apr 2009
1.018
2
38
Luleå
En gammel edge ska inte kosta mer än 25.000 idag. Om den nu inte har turbo eller massor med annat godis. Dom kräver jobb innan dom går att köra dessutom... vinkla styrstången och byta ut skit orginalstyret, betterboards mmm.

En polare köpte en 800 rmk 03 för 26.000 förra året.

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
35
Fåker
Den ligger en 8-10 tusen över vad den bör kosta minst, om inte mer. Men kolla vilka tidigare ägare är. Kan ju även bytt ägare mellan sig och nån annan i familjen för att få billigare försäkring.

bytoken

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.388
0
16
Kiruna
jo, men jag tycker det är mer intressant att se gamla kolvarna än kvitton på nya.
Går inte alltid att lita på en säljare om det inte finns något som styrker vad han/hon påstår.
Rmk 700 är inte någon ovanlig maskin, det dyker garanterat upp fler, det är inte vinter ännu.
Jag påstår inte att säljaren av denna skoter fifflar eller bluffar på något sätt.