Polaris rmk 900 -05 problem

voc

Medlem
23 nov 2014
8
0
1
Bergsjö
Hallå har problem med skotern den är stendöd nu men innan så stannade den men startade efter ett tag det är gnista på stiften men tänder inte ens med startgas vad kan ha hänt?
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.642
802
113
Kramfors
Om den ser torr ut på stiften så prova hälla i en rejäl sup i varje stifthål. Häll i minst 3 matskedar soppa i vardera stifthål och skynda dig gänga dit stiften o dra. Startar den ett kort tag så har du sopparelaterat fel typ tom tank hehe.

Om stiften däremot är sura så elda på dem samt lufta ur motorn genom att tokdra xxxxggr med avstängd tändning. Skruva sedan i stiften o testa igen.
 

qvisten

Välkänd medlem
10 feb 2009
268
0
16
Det är inte bara gashängsbrytaren som är aktiverad pga för slapp wire? Hände på min en gång efter det jag varit och bökat med spjällhuset och slarvat med spänningen av wiren.
Annars så kan ju pumpen/elektronik till pumpen ha gett upp så den får ingen soppa.
 

voc

Medlem
23 nov 2014
8
0
1
Bergsjö
har tagit isär alla elkontakter jag kommit åt och gjort rent och nu startar den men nu är gamla problemet kvar den startar men stannar efter ett tag men släpper man på bränsletrycket på mätuttaget så startar den igen hur kan det bli så?
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.642
802
113
Kramfors
Testa de enklaste först med öppet tanklock för avluftningen kan sitta igen. Du kan även testa köra tills den stannar och öppna tanklocket snabbt ,,,pyser det då så är det igensatt avluft.
 

qvisten

Välkänd medlem
10 feb 2009
268
0
16
Blinkar den någon kod innan den stannar? Hur många sträck har du på ladd-stapeln? Tror att du kan få sånna där symptom om kondensatorn är trasig.
 

malmhagen

Välkänd medlem
8 okt 2010
163
7
18
Lindesberg
Låter som kärvande bränsleregulator eller spridare.Prova och häll i en skvätt 2-t olja i tanken. Det gör gott både för bränslepumpen, regulatorn och spridarna. Med tanke på hur "torr" dagens bensin är.
Lycka till.
 

voc

Medlem
23 nov 2014
8
0
1
Bergsjö
nu är skotern provkörd och problemet kvarstår den gick ca 2 km sen stannade den släppte på bränsletrycket så gick den sen fortsätter det så inga felkoder blandar alltid olja i tanken går fint när den går mystiskt fel