Polaris rmk 900 nedre a-arm

Noel sandell

Ny medlem
15 mar 2023
2
0
1
16
Dalarna
Tjenare, har en Polaris rmk 900 från 2005 som nedre höger a-arm gick av på igår och verkar inte kunna hitta någon ny har ringt till polaris återförsäljare och dom kunde inte beställa hem nån.
Så tänkte kolla om ni har nått tips på hur man kan trolla fram en ny?
 

Henrikssons

Välkänd medlem
17 feb 2013
264
103
43
Vittangi
Utan att nu ha full koll på detta, men bör inte en nedre höger a-arm från vilken RMK som helst med IQ-chassiet kunna passa? Eller är det något special just för RMK 900? Annars så försök hitta för RMK 600, 700, 800 med IQ-chassiet istället. Även på skoterskrotar då. Om det nu är så att det är samma nedre höger a-arm.

Det borde väl i och för sig återförsäljaren ha koll på i så fall, det låter ju hemskt konstigt om de inte lyckas få tag i någon höger nedre a-arm för RMK i IQ-chassiet alls (om det är så att det är samma oavsett motorstorlek).
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.635
798
113
Kramfors
Här har du en skrotad 06a. Men art nr skiljer sig åt mellan 05-06, de kan bero på några mindre saker typ skruvar som skiljer sig åt. De är en skrot så hör om du får lämna tillbaka om den inte passar. Hör även med skroten whihte powder.
Kolla på polaris reservdelslistor så får du fram art nr på armen. Jämför bilderna mellan en 06a och 05a för jag tror de är samma arm trots okika art nr.
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.465
378
83
Malå/Adak
Utan att nu ha full koll på detta, men bör inte en nedre höger a-arm från vilken RMK som helst med IQ-chassiet kunna passa? Eller är det något special just för RMK 900? Annars så försök hitta för RMK 600, 700, 800 med IQ-chassiet istället. Även på skoterskrotar då. Om det nu är så att det är samma nedre höger a-arm.

Det borde väl i och för sig återförsäljaren ha koll på i så fall, det låter ju hemskt konstigt om de inte lyckas få tag i någon höger nedre a-arm för RMK i IQ-chassiet alls (om det är så att det är samma oavsett motorstorlek).
I princip tror jag du har rätt, däremot kan exempelvis krängningshämmarfästen skilja mellan årsmodeller.
 
Reactions: Henrikssons

malmhagen

Välkänd medlem
8 okt 2010
163
7
18
Lindesberg
05 har egna a-armar som bara fanns ett år. Ska kolla i gömmorna om det inte ligger nån där!
 
Last edited:

malmhagen

Välkänd medlem
8 okt 2010
163
7
18
Lindesberg
Tjenare, har en Polaris rmk 900 från 2005 som nedre höger a-arm gick av på igår och verkar inte kunna hitta någon ny har ringt till polaris återförsäljare och dom kunde inte beställa hem nån.
Så tänkte kolla om ni har nått tips på hur man kan trolla fram en ny?
Jag hitta en höger till 05a hemma i garaget. PMa vid intresse.
 

Max Li

Aktiv medlem
28 jul 2021
84
4
8
19
Luleå
Svetsa kan vara ett alternativ? Har svetsar kul led på min framvagn och fungerar prima efter två år nu