Polaris RMK Assault 2009, bra maskin?

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Hallå!

Går i tankarna att köra Polaris i vinter, har tidigare haft Rev 550f -06 och Rave 800 -05.
Är väldigt intresserad av en Rmk assault 2009 och jag tänkte bara höra vad ni har för erfarenheter av denna maskin.

Smidig?
Pigg?
Pålitlig?
Soppaförbrukning?

Min körstil är ganska freestyle, gör det mesta, Dvs. mycket lössnökörning och en del klättring, inte så väldigt mycket ledkörning! Även en hel del åkning på rullen och hoppa någon enstaka gång ibland.

Har ju aldrig haft en längre maskin förut så därför är väl det viktigaste att den är rätt smidig för att vara just lång.

Tack för svar!
/Sam

Fredrik W

Välkänd medlem
18 jun 2011
100
0
6
Luleå
Jag har personligen aldrig haft en roligare maskin,enda nackdelen har varit mapningen men den är ok nu.Du köper inte en lössnö maskin i 800 kubiksklassen för dess låga bränsle förbrukning.Du upplever inte den som lång.Smidig det är den.

yamaphazer

Medlem
5 sept 2010
46
0
1
rättvik
Jag har hört att deras 08-09or skär pga att olje pumparna inte fungerar som dom ska. så jag skulle nog satsa på att hitta en 10a.

Fredrik W

Välkänd medlem
18 jun 2011
100
0
6
Luleå
Vad jag vet så sitter det samma pump i års mod 10,problemet med mappen finns i års mod 08-10.
Det skall nu vara åtgärdat,iövrigt se till att den är uppdaterad med ny topp,kolvar,slutburk samt senaste mappen.

Twin_power

Välkänd medlem
1 jan 2000
296
0
16
Ånge
Tror att du kommer bli grymt imponerad, Polaris assault är en kanon maskin och är du inte en som tokkör efter leder eller dagligen gör backflipps så tror jag att den här maskinen kommer att passa dig.

1. Smidig?

Alllt är relatift.. Ju längre en maskin är destu klumpigare blir dom, men, för att vara 146" så är den väldigt smidig i jämförelse med liknande maskiner. Fördelar mot nackdelar.

2. Pigg?

Ja de måste jag påstå att dom är. Tycker om motorn och med dess karaktär, mycke kraft tidigt i registret gör att de känns lättkörd.

3.Pålitlig?

Verkar variera från maskin till maskin, den -09a jag har haft har gått 400 mil nu och har inte krånglat någonting alls.

4.Bränsleförbrukning?

Som minst har jag kört precis under 2 liter milen, som mest över 7liter... Bror helt och hållet på hur roligt man gör de...

RonnyK

Välkänd medlem
14 dec 2008
456
1
16
Malå
Har en förlängd 800 -09 144", alltså liknande maskin.
Upplever den väldigt smidig, känns inte lång på led heller
Pigg så det räcker, varvar som den ska oavsett underlag osv.
Har bytt ett tändstift under min första säsong. Endast.
Plågade som mest igenom drygt 4 liter/mil, har dock "bara" 44mm matta. PC5a monterad också, med SLPs standardmapp.

Problemet med just assaulten är väl framdämparna som sägs vara dåliga.

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Är grymt nöjd över min maskin. Kolla bara så att alla uppdateringar är gjorda på den.
Bränsleförbrukningen tycker jag är helt ok med tanke på vad det är för maskin. Har då inte haft några problem med att få ner den mot 2L/mil vid ledkörning.
Och ang mappningen så kom det en mapp i mars som jag laddade in i min. Går klockrent efter det. inte tvekningar eller andra hyfs för sig.