polaris sks 500 efi -93 stannar ibland?

basarne

Medlem
8 mar 2008
6
0
1
hudiksvall
Hej! jag har en polaris sks 500efi -93 som stannar ibland utan förvarning???:stupid::hmmmm::hmmmm2:
Är det någon som har varit med om samma symtom och vill dela med sig av erfarenheter?! just om varför den helt plötsligt stannar??:argh:
Tacksam för alla svar............ mvh arne:rock:

basarne

Medlem
8 mar 2008
6
0
1
hudiksvall
Sv: polaris sks 500 efi

Nej!Man kan säga att han blir tvär dö...... jag får skruva bort kablarna på batteriet å då snurrar bränslepumpen igång (alltså rucka lite på dom och då startar den)??? Ibland hjälper inte det heller... så då tog jag bort batteriet å
köpte ett nytt! Men när jag stoppade tilbaka det nya råkade jag polvända, å då surrade pumpen baklänges. Då har jag fått gjort det ibland oxå för att den ska starta???????

Last edited:

westinse

Medlem
16 dec 2007
6
0
1
ö-vik
Hej ser att tråden är från 2008,jag har samma fel på min 500 efi hittade du något fel på problemet.
Mvh sven

metallica96

Välkänd medlem
25 jan 2011
108
0
6
Föglö
vi hade samma problem på vår polaris xlt sks 650 efi, fast det var bara när man hade på helljusena eller handtagsvärmare, då orka inga efin pumpa på tillräckligt, men det var nog bara att dra några gånger när den stannat så gick den igång.

Volvolarsa

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.546
1
16
Arvidsjaur Sverige
Kolla batteriet ?.. men om den inte dödar insprutningen så testa att knacka på reläna som sitter framför höger fotholk.. testa det annars har jag nå andra ideer..

tobbeny

Medlem
21 feb 2011
18
0
1
pite
min tjuvstannade en gång förra helgen väntade ett par sekunder sen drog jag i snöret några gånger o den startade direkt o efter det ina problem. var det varmt ute då ? kan ju ha sura ner sig lite.

armani80

Välkänd medlem
1 jan 2000
152
0
6
Kolla ACS;en den brukar strula på 93:s modeller av 500 EFI , den finns ej på tex 92:ans modell, då den kör med med nyckeln som "vakna" upp funktion för pumpen med "READY" lampa.

Håller på med en 500 EFI nu där den strular.

Där har vi bytt box, skiftat relä ja lite allt möjligt innan vi kom fram till att ACS:en strulade på denna maskin.

Dock är vi inte helt klart med ACS:en på denna maskin då den "begagnade" inte fungerar till 100% heller.