polaris sks 800 03 vad göra?

endurodanne

Medlem
17 feb 2010
28
0
1
nyköping
hej är ny bliven och mycke nöjd ägare till en sks 800 03. men är det nått man bör göra har hört nått om dåliga avgasportar så dom ska jag ta en titt på. den har gått 737 mil å den tidigare ägaren har haft den sen 200 å på den tiden har den servats på firma med en genomgång om året men har aldrig bytts kolvar eller nått i motorn så när ska det göras? är det nått mer man bör göra på sks hört talas om folk som tar bort krägningshämmarn varför? tack på för hand mvh danne

olofmikael

Välkänd medlem
23 okt 2008
1.646
0
16
Strömsund
du kan kolla ves portarna å rengöra dom om dom e smutsiga, eventuellt byta packningarna då också. kolla så att allt i kedjehuset står rätt till. angående motor innehållet så äre ju lite upp till dej, du kan byta i förebyggande syfte eller köra på, jag har valt att fortsätta köra med original kolvarna denna säsong efter 640 mil eftersom dom såg bra ut vid 600 mil och den startar fortfarande. och kolla vattenpumpsremmen så att den e fräsch!! :) angående krängningshämmarna så vet ja inte varför just på sks, men ja skulle tippa på att det är som på alla andra skotrar att dom blir mer lätthanterliga när man ska till och busa i lössnön å så! sen rekommenderar ja dej att ifall de inte sitter isrivare på så sätt på ett par sånna också, dessa maskiner gillar inte när det är stenhårt för länge, för mig har det funkat prima, inte gått varm en endaste gång senaste säsongen vilket den gjorde året innan när ja va utan isrivare!

mvh micke.