Polaris ultra

Joel

Aktiv medlem
1 jan 2000
78
0
6
pipor på en ultra är varmt att rekomendera, det blir en helt annan skoter. Den blir först och främst mycket bättre på lägre varv och får ett underbart ljud!
orginar händer det inget för ens 7000 varv.
 
M

Mongoapa

ja jag har hört att den ska va bland de mest "strypta" från fabrik
 
J

Joel

det måste den vara , en 680 motor som går så dåligt orginal måste vara väldigt strypt.
 

volvo_power

Medlem
1 jan 2000
16
0
1
[Uppdaterat: Senast editerat den 09-Feb-03 kl 10:05 PM (CET)]Dom är strypta väldigt mkt från fabrik med en enkelpipa, annars hade dom spöat stormen som är en 800a...
Min Ultra har tre rör..
Nån som vill köpa den? en 97a...
 

Joel

Aktiv medlem
1 jan 2000
78
0
6
Jag har AAEN pipor på min he ska ge 35 hk. det blir ,få se....106 + 35 = 141hk. han går tillräckligt om ja säger så.
 

Ultra2

Rookie sledder
1 jan 2000
9
0
0
Jag har SLP pipor på min,ska ge 40hk.. förutsatt att ALLT är perfekt.. har justerat ett tag nu och tycker att den går j-vligt bra..det är dock en hel del att justera..huvud och lågfart munstycken,nål typ,primär och sekundär fjäder,helix,vikter,ställa om tändningen,rensa luftburken mm mm. men det är värt det..
 
H

Henrik L

Drar den inte mycket mer soppa då än vanligt??Vad drar den vid hård körning med pipor?Och vad drog den innan??

 
U

ultraboy

Om den drar mycket soppa är den fel bestyckad. På min sitter det slp-pipor+toppar,ufo brickor och hsp variator kit den går något grymt och den drar inte speciellt mycket soppa.
 

Ultra2

Rookie sledder
1 jan 2000
9
0
0
tja den tar väl ca 3l milen om man kör ganska hårt,har inte kollat så noga.
 

Joel

Aktiv medlem
1 jan 2000
78
0
6
Min tar också mellan 5-6 liter , men jag börjar fundera om det är något som inte står rätt till.
 

mickE

Välkänd medlem
1 jan 2000
704
0
16
>Min tar också mellan 5-6
>liter , men jag börjar
>fundera om det är något som
>inte står rätt till.

Gasa mindre!=)

 
J

Joel

nu vet jag hur man får ner förb. lite, man kör lite hårdare helt enkelt konstigt men sant