Polaris ves 700/800 info?

marabou101

Medlem
7 okt 2011
10
0
1
Luleå
Tja har funderat på att köpa skoter och har hittat en polaris men är de någon som har en polaris vertical escape 700/800 04 som kan säga hur den är att köra, om de är något spc fel på den osv?
 

Lukas

Välkänd medlem
21 feb 2010
454
0
16
Boden
Hejsan, jag har en -02 som är i princip samma maskin, några få saker som skiljer.. Vad jag tyckte om maskinen första gången jag körde den är att den tar sig fram otroligt bra och är enormt lättkörd!

Motorerna är driftsäkra, men kolla ändå om den är renoverad. Bra drag i dom. Har testat Ski-Doos och Arctic Cats motsvarigheter till RMK och i mitt tycke så var RMKn definitivt min favorit.

Dom kan ta mycket bensin men det får man ta om man ska köra lång 7-800 med förgasare :)
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
har en rmk 600 05, men är ju samma chassie. men jag är då nöjd än så länge, har väl kört kanske 40 mil sen jag köpte den, tycker den är pigg för att vara en 600 och hyffsat mycket matta. sen går den att köra ganska snålt med, har kört den på ca 2,9 l milen och det var mycket efter en stor kraftledning. men har även nu fått upp den i 4,5 l milen men då var det lek konstant, läga omkull den och göra ringar konstant nästan med full gas.

men är helnöjd än så länge iaf