polaris xcr trög och bluddrig på låga varv

GrolGom

Aktiv medlem
5 jan 2007
56
0
1
Timrå
Hej alla glada skoteråkare!
Var ute och testade min polares xcr 700- 00 en sväng nu ikväll, och tycker att hans maskin beter sig väldigt konstigt .
Trots att motorn är helt varm och gått en bra stund så känns den väldigt bluddrig och trög , inte förrän den passerar 5000 varv så tycker jag att det börjar hända grejer.
2 takt ska ju vara rappt och detta känns inte alls rappt , det är mer som om skotern gick på valium tills den kommer upp lite i varv.
Någon som känner igen dessa symtptom på något vis och som kan ha några tips ?
Kan säga att skotern i övrigt går bra han hänger på mig när vi är ute på isarna och racar osv......

Mvh// Lite nyfiken.

R

Robin

kan bero på osynkade förgasare.
hade samma problem på kissen jag ägde förut.

mvh/Robin

PärHagman

Välkänd medlem
11 maj 2005
544
0
16
35
Drängsmark
känner igen mig.
jag ska lämna in min vev på riktning o om lagring o sen täta om blockhalvorna för de läker där har jag sett.
kolla de på din annars så låter de som om de är nått packnings ras nån annan stans.

MEN om du lykkas komma fram till vad felet är så skulle jag vilja veta vad det är för jag har som sakt samma problem med min

morpeus

Välkänd medlem
13 mar 2006
426
0
16
känner igen mej med ;D har en xlt som gjorde så där då mina vevtätningar va slut... kan juh även va så att den får lite mycket bensin på låga varv.. men ja tror mer på tjuvläckage nån stans