Jag tror att det är riskfritt att lägga upp en länk till SMP.vidamic skrev:Jag kan starkt rekommendera "Metal Polish" från SMP här i Sverige.
Jag vet inte om jag får lägga länken här men söker du detta "WIZ-11011" på google.se så hittar du produkten. Lättarbetat och get väldigt bra resultat är en lite plåtburk med vadd indränkt i nåt kladdigt som luktar gott .
Bums eller liknande färgbortagningsmedel finns hos alla färghandlare, det är bara att pennsla på, vänta och sen skölja av ev. gnugga lite medans det verkar.Xeon skrev:vart kan man köpa "bums" då? och hur använder man det...?
förlät om jag är lite taskig..men du är målare och vet inte vars man kan få tag i färgborttagningsmedel? .. lite ironiskt..Xeon skrev:okej är ju målare så får nog de billigt då
ska ta o kolla upp va de kostar nån dag då men vanliga fotsteg är väll benandlade på nått sätt? kör man bums då med?
Jag polerade ena sidan på min skoter med Wizards för 1 år sedan.. ser fortfarande snyggt och fint ut..micke_jonsson_88 skrev:jag har nyligen polerat..jag använde autosol eftersom att chassit redan är slipat så blir det blankt..så jag rekommenderar autosol lätt.du drar bara på krämen och börjar gnugga med en trasa så blir det blankt..om du kör ett par var så blir det som en spegel.men kom ihåg.när du polerar så måste du underhålla det..om du vill ha det skit snyggt hela tiden så måste du underhålla en gång i månaden