Prissänkning 2009?

Iq 440 -07

Medlem
19 apr 2009
38
0
6
Ludvika
Satt och läste i en gammal tråd där det stod att Polaris "reade" ut iaf iq rr för futtiga 79k redan i mars gällde det alla polaris modeller ?
och var det någon spec anledning till det ?
finns det chance att det blir likadant iår ?

tack för alla svar //Lars

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Polaris hade väldigt många RR, ett antal Switchback, ett fåtal Assaulter som reades ut för att "tömma lagren".

Tror att dom uppfattat hur konjunkturen ser ut nu, så dom gör knappast för många maskiner i år... Tror inte det återkommer.

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
gör dom de igen så antar ja att folk måste börja aggera och sluta förbeställa maskner på hösten...polaris förstör för sig själv helt enkelt.... visst kan man tömma lagrena..men inte på så sätt att man prutar ner skotern typ 40000 spänn..

som sagt tror ja inte de kommer komma tebax..men tror inte lågkonjukturen har gjort sån stor skillnad faktiskt...plus att börserna har börja vända ganska kraftigt..här uppe i kiruna är de högkonjuktur.. företagen får inte tag i folk.så pass är de..men men kan vara att folk är skrajja fortfarande.

KalleT

Välkänd medlem
8 nov 2008
2.350
3
38
Frösön/Rönnöfors/Offerdal
Det var polaris skandinavia som tagit hem alldeles för många maskiner,och var rädd för att få för många kvar,därför sålde dom ut dom billigare,det var inte alla dom gjorde det med,utan bara vissa utvalda

SnowDevil

Välkänd medlem
26 feb 2008
352
0
16
Luleå/Överkalix
Dom såldes ut pga rådande finanskris för att tömma deras lager av maskiner i europa. Betalade 120 k för min dragon 800 sp i december och i mars sålde dom samma maskin för 84900.. snacka om att man var less.. detta gjorde att andrahandsvärdet på polaris -09or sjönk lägre en beggade -08or.. blev bjuden 70k för min i inbyte mot en ny arctic m8.. Nu verkar dock andrahandsvärdet ha gått upp igen, min ligger på 90-95 i inbyte trots att den gått 320 mil..