Prisvärda skoterglasögon?

Grottulf

Medlem
24 jan 2016
15
0
1
Värmland
Prisvärt kanske är relativt, men vad rekommenderar ni för glasögon, som inte immar/isar igen så lätt?

Jag brukar köra med crossglasögon, och det har funkar hyfsat, men häromdan när jag var ute i -15 grader så isade de igen både invändigt och utvändigt.
Jag kör ganska mycket fysiskt krävande körning i kuperad terräng o lössnö.
Men emellanåt lite transportkörning.

Jag får oftast ta av mig glasögonen vid den mer krävande körningen, men har inget bra sätt att förvara dem då, så de är oftast helt igensnöade när man behöver ta på dem igen...

Så det vore bra med några man kan ha på sig hela tiden...
 

drdryyls

Välkänd medlem
28 dec 2005
1.112
51
48
Örnsköldsvik
Du kan hålla koll på sledstore.se Dom har i princip kampanj på sitt eget märke Raven hela tiden. Tycker man får mycket goggles för pengarna om man köper när de har kampanj
 

Grottulf

Medlem
24 jan 2016
15
0
1
Värmland
Du kan hålla koll på sledstore.se Dom har i princip kampanj på sitt eget märke Raven hela tiden. Tycker man får mycket goggles för pengarna om man köper när de har kampanj
Ok, det kanske vore värt ett försök.
Det var ju rätt bra pris på dessa:

Jag köpte ett par Raven Halcon crossglasögon från deras cross-sida (24mx) för ett tag sen, men de kommer jag att returnera, då de har för dåligt synfält nedåt.
Får hoppas att denna modellen är bättre i det avseendet...

Iofs så är det inte lika kritiskt när man kör skoter som när man med en enduro.
Men jag har även en tanke att kunna använda skoterglasögonen vintertid på enduron också, då jag kör en del på vintern med den.