problem med service på firma

zl_600_efi

Välkänd medlem
24 sept 2006
136
0
6
Uppsala
som rubriken lyder! den är servad hos en polaris återförsäljare!
fick tillbaka skotern förra veckan (rmk assault -13) och upptäckte att dom missat saker på servicen (första servicen) bla en fett nippel, inte fyllt upp kylarvätskan, inte kollat tändstiften och inte kollat avgasportarna!
Ringde och frågade dom om dom här grejjerna och fick till svar att dom skulle skicka fett och kylarvätska, svaret jag fick om avgasportarna och tändstiften va att man inte behövde ta bort dom och kolla om skotern verkade gå som den skulle!?
Min fråga är vart jag ska vända mig? jag börjar ju fundera på vad dom har gjort med skotern... dom har fyllt i mitt service häfte att allt som ska kollas är kollat (fast dom inte har gjort allt! som dom till och med har erkänt!)
är de någon som vet vart jag vänder mig med de här?
man vill ju inte betala för en stämpel och sen göra servicen själv i alla fall!!
 

westermark

Välkänd medlem
8 mar 2009
708
0
16
Skeå
Haha vad är det för oseriöst företag som hoppar över punkter på en service för att dom tycker att maskinen verkar gå som den ska?
Ut med namnet på företaget så andra slipper lämna in maskinerna på fuskservice!
 

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Beroende på hur långt du vill dra det..
Snacka med Gunnar Larsson på konsumentverket, han har bra koll..
 

rocketman

Välkänd medlem
25 dec 2010
555
3
18
Hallsberg
ett bra sätt att få bukt me sånt e nog att hänga ut dom ,när man bet med hårt ihopjobbade pengar ska dom fan göra de man ska annars stupstocken , rent jävla bedrägeri e va de e
 

kallholmen

Välkänd medlem
14 feb 2013
1.019
6
38
Sthlm
Min erfarenhet, mest från mc och bil, är att man alltid får sämst service och minst kunnande på märkesverkstäderna. Lämnade min Phazer på förstaservice hos Yamahacenter i Skellefteå i fjol. De stämplade boken och kryssade för alla punkter i servicehäftet. Vid kontroll hemma så visade det sig att de omöjligt kan ha gjort allt som de sagt sig göra.
Inget var fettat, det var EXAKT samma oljefilter på maskinen (hade märkt det innan). De bytte ut den helt felfria remmen, kollat den innan. Det var fortfarande för lite glykol i systemet. Samt att de av någon anledning fuckat upp styrningen så att styret pekade snett när man körde rakt...
Men jag fick ju den där stämpeln som andrahandsmarknaden kräver.

När jag ifrågasatte blånekade försäljaren, serviceteknikern fick jag inte prata med. Å andra sidan så "visste" jag att det skulle bli som det blev.
 

Iggesota

Välkänd medlem
26 jan 2010
244
1
18
Iggesund
:mad2: Det är bara tragiskt att dom får lalla på som dom gör. Verkar finnas hela landet dom här skojjarna.. Nä,det enda som tar, är väl om man gör en anmälan,endra till Generalagenten eller också till konsumentverket, för dom verkar inte bry sej om vad vi "småkunder" har rätt till!! Efter en anmälan kanske dom skärper till sej några år