Problem med Xlt Sp -93

PärHagman

Välkänd medlem
11 maj 2005
544
0
16
35
Drängsmark
Jag har renoverat min xlt med nya kolvar o insugsgummin.
Borrade upp den 0,5mm och har bytt till större munstycken (230) och 200 är orginal, och stält ner nålen 1 steg.
Har även psi trippelpipor på.
Men nu till problemet, den är seg på gasen och jag kan inte trycka fullgas på engång utan måste göra de i steg och den orkar inte i minsta lilla snö eller ska över en bäck eller liknande.
 

TobbeE_87

Guest
18 feb 2005
786
0
16
37
Sollefteå
Hur ser tändstiften ut? Är dom gyllenbruna som dom ska vara?
Är stiften ljusa/vita så går den för snålt= bestycka upp
Är stiften svarta/blöta så går den för fett och vill ha lite mindre soppa.

Tror det är lättare att ge ett bra svar om man först får veta sånna saker..


MVH// Tobbe
 

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
Hur är den på tomgång rusar den lr dör den, hur var den före renoveringen? min uppförde sej lite konstigt och det visade sej att veven hade vridigt sej 3 grader.
 

PärHagman

Välkänd medlem
11 maj 2005
544
0
16
35
Drängsmark
före så hade den bra tomgång o nu har den bra tomgång kanske lite hög men jag ska prova att byta munstycken till mindre
 

PärHagman

Välkänd medlem
11 maj 2005
544
0
16
35
Drängsmark
var o kollade o de gjorde den.
men när jag hade uppp cyllarna så skruvade jag upp oljan. o i fullt gaspådrag så ska ju den vara över ett sträck o de var den itne innan men de är den nu.
ska sätta på orginal munstyckerna o köra några fullgassträckor.
 
R

Robin

orinal munstycken å pipor? nja hur ser stiften ut just nu? pova istället 220munstycken först för att sedan gå ner om de inte hjälper.
 

polaris 400

Aktiv medlem
25 dec 2006
94
0
6
Lövånger
Prova att höja upp nålen ett steg från original. fick göra det när jag hade en
indy 650 med pipor, annars fick den för lite bränsle när man gasade.