Projekt XTC goes MM700 and beyond

Uppgradera gammskotern eller köpa ny?


  • Totalt antal som röstat
    249

da_loof

Välkänd medlem
8 feb 2008
1.585
0
36
Häggenås/Grötom
Ja, hakar väl på med en bygg tråd.
http://www.pixbox.se/alb_show_id916038_page0.html

Detta händer med XTCn som blir MM:ifiserad

*Tunnelförlängning från Viper MM 04
*Boggie från Viper MM 04
*Massa delar blir pulverlackade svart.
*Byte kylare till SRX700-02
*Styre m. burkrem å pad från Viper MM 04
*365*51 matta från Viper MM 04
*8T Noslip
*Lättvikts org. Yammahuv. Skall bli svart (Vad annars)

Detta är vad ja kommer på för stunden. Kan bli mera och kan va grejer jag glömt att skriva.
 

da_loof

Välkänd medlem
8 feb 2008
1.585
0
36
Häggenås/Grötom
Japp, säsongen är runt hörnet. Alla grejer kom från pulver lack igår. Kan inte vara mer än två-tre dar ihoppsättnings arbete när väl kylarna och sista fästena ligger på garage golvet. Å skulle de ramla ner en halv meter snö innom närmsta veckan får jag väl åka SRX för att stilla min hunger. Men tror nog XTCn är klar innan den riktiga vinter är här.

Vad är det för SRX 98 som kostar 50flak?
 
R

Robin

Läckert! ska följas med intresse..

En fråga dock, varför i alla fridens främjande fötter satsar du på en pro action boggi? :O
 

da_loof

Välkänd medlem
8 feb 2008
1.585
0
36
Häggenås/Grötom
Varför PA Boggie... Orginal b_g? Ja,kanske eller det blev så. Fick ett bra paketpris på boggi,matta och tunnelförlängning. Därför. Sen får vi väl se om de kan bli nått lättare till nästa säsong.
 
Last edited:

Motorbreath

Välkänd medlem
19 mar 2006
346
0
16
0923
Smakråd sökes!
Phazer ledbakkyse eller inte.
Inte som den ser ut nu är min åsikt. Om du däremot byter till en lättare dyna utan lyse är det ju givet. Fast Viperdynan är väl en del lättare än originaldynan, men lättare finns nog.
 

da_loof

Välkänd medlem
8 feb 2008
1.585
0
36
Häggenås/Grötom
Som budgeten verkar just nu blir det viperdyna i vinter. Om inte nått arv, lottovinst eller annan stor summa pengar ramlar in på kontot. Då blir de nån lättviktare av bling bling fabrikat.
Ang PZ lyset så blir de nog liggande och orginal lyset i dynan får funka. Ev. en smal LED lampa ovanför stänklappen så man har nått lyse när man spänner på reservdunken
 

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
själv skulle jag nog inte ha tagit den boggien men fördelen är väll att den passar rakt i dina original fästen?

samt är det ju alltid pris samt vad man får tag på som styr det.

skippa phazerbaklyset.
såvida du inte ska ha annan dyna för ser inte riktigt ut med dubbla lysen;)
 

da_loof

Välkänd medlem
8 feb 2008
1.585
0
36
Häggenås/Grötom
Passar inte de minsta i orginal fästpunkter... De fyra främre punkterna är flyttade bakåt ca 2,5dm och bakersta sitter i dropbrackets.

Planen med PZ-Lyset är skrotad.

Skilladen mellan PA, PA Mtn boggien är mer än bara längre skenor. Tex Främre swingen och dämpare, dämparfäsetn osv är helt annorlunda jämfört med vanliga PA boggin. MTN boggin är mera stryktålig än vanliga. Dock samma rods som i XTC boggin :p
 

Robster

Välkänd medlem
14 okt 2004
790
0
16
Dalarna
Skippa rodsen! Hon kommer garanterat bli jätte mycket gladare. Dock är non-slip en självklarhet då!

http://mountainperformance.com/images/transfer-enhancement-kit800.jpg

Mvh
Vill du slippa riskera att slå sönder boggien om du råkar köra lite hårt nån gång så rekommenderas quickrods. Då kan du justera till exakt samma frikopplingsläge som med "Transfer enhancement kitet", men samtidigt kan du på 10 sekunder ställa om till att vara strykjärn på led eller bara förhindra att slå sönder boggien om du vet att lite led ska brännas.

Quickrods kan köpas från sales@richmotorsports.com till mkt bra pris.

Vet du att du aldrig kommer att vilja åka led en längre sträcka som är guppig så kan du ju alltid spara ett par hundringar genom att köpa kitet som länkas till.

//Rob
 

da_loof

Välkänd medlem
8 feb 2008
1.585
0
36
Häggenås/Grötom
Pga 30års kalas och Bar invigning så har de gått lite segt denna helg men SRXen är färdig skrotat, och ett tomt chassie står runt knuten på garaget.
SRXens kylare (främre och fotsteg) blev monterade på XTC chassiet igår, tillsammans med fotstegsförstärkningar och en NY SRX styrstång.
Ska montera boggie fästpunkterna och se till att boggie, matta å drivaxel kommer på plats innan nästa helg.
 
Last edited: