räcker en ac m5 till för mig??

endurodanne

Medlem
17 feb 2010
28
0
1
nyköping
hej hitta den här http://www.blocket.se/vasternorrland/Arctic_cat_m5_30265512.htm?ca=12&w=3&last=1 men frågan är om den räcker för att skotta fram mina 100kg i lössnö.bor i södermandland och att den räcker här nere är jag övertygad om men brukar åka några vänder till fjällen pär år å då vill man ju inte fastna i backarna. å jag fattar att det är ju ingen 800 men en sån har jag heller inte budgett för så frågan är kan det va nått för mig? alltenativet är nån polaris rmk men gillar inte körstälningen på dom känns gammla å fula mvh danne
 

Jonte96.

Välkänd medlem
23 nov 2010
1.498
1
16
Vilhelmina, Åre
tror att den orkar dig.
men du ska nog vänta på någon finare eftersom att den är dekalstrippad,bytt matta och gått långt:p
den har ju också vare på blocket ett tag å det finns nog en anledning till de.
 

endurodanne

Medlem
17 feb 2010
28
0
1
nyköping
vad ska man annars ha för skoter runt 40t? vill ha en med bra kör ställning hade en polaris xc600 99 förut å den va värdelös körstälning på känns som man sitter på backen å det verkar ju va nästa samma på rmk 02-05 förutom lite högre styre? ska inte va kort å ha back helst?? tips??
 

endurodanne

Medlem
17 feb 2010
28
0
1
nyköping
nä jag misstänker att den kommer va för trött. ja den är väll innom rimliga gränser om han kan pruta nån tusenlapp. men hur är dom där i kvalite? har bara haft seadoo vattenskoter å den va jag inte nöjd med.. är det insprut eller förgasare på rev?
 

widetrak

Välkänd medlem
12 nov 2007
1.141
10
38
Kovland
Beror väl mkt på vad du vill ha för driftskostnader också och hur mycket du kör? Försäkringen på M5:an är nog mindre än hälften än vad den kostar på en 6/800.
 

Eliminator

Välkänd medlem
6 feb 2006
1.120
0
36
Sundsvall
Jag har hyrt en M5a i Åre några dagar för några år sedan, vart väldigt överraskad över hur bra den tog sig fram i djupsnön!
Kan tillägga att jag väger 100pannor och maskinen orkade med väldigt bra i pudret men såklart ingen räser över sjöarna... men vem fan vill köra där? :)
Nackdelen kan vara att man lätt slog i knäna i dragsnöret eller om det var plasten där intill.