racing 440 på vatten?

Bizze_

Medlem
20 aug 2008
46
0
1
brånan
Undrar om det är någon som tagit ut en lynx racing 440 runt 01 på längre turer på vatten?.. har funderat på det ett tag nu. undrar om den går jämnt och är svår manövrerad?.. klart det visar sig ju när man kommer ut på vattnet själv. men om någon har erfarenheten av det kan ju höra av sig..


mvh
 

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.612
11
38
33
Lugnvik
Har själv funderat på det eftersom jag också har 440, och jag tror inte den lilla motorn gillar att hålla så höga varv under längre tid.

Eftersom jag har inslag på 5300 så lär man få hålla nära 7000rpm för att få upp någon fart och längre repor med mycket gas gillas ju inte av dom.
 

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Jag skulle inte vilja pressa en 440 en längre tid på vatten. Dels för att de är mycket känsliga för höga varv länge, och dels för att den varvar aldeles för mycket för att man ska orka köra fullgas längre perioder.

Körde själv min Snopro 440 -05a, visst, det var roligt kortare sträckor. Men skulle man översjön var man orolig för den lilla vassa motorn.

Om jag vore du skulle jag iallafall pröva den på vatten, de är inte direkt svårmanövrade. Men tänk på att det är uttaget aldeles för mycket hästar ur den lilla 440 motorn, så pressa den inte allt förlänge. /Jimmy
 

TLK

Välkänd medlem
27 dec 2007
350
0
16
Gällivare
Som ovanstående talare sa så är det kanske ingen höjdare att ligga och åka långt/länge på vatten. Men annrs så har du ju det kända vatten chassiet, zx ;D
 

njeese

Välkänd medlem
2 jan 2008
442
1
16
kalix
www.pixbox.se
håller med (polaris-jimmy)..Tror inte det är så bra efter som den varvar så mycket men iaf du gör de så kan du ju lägga upp lite bilder de behövs=)