Hejhej!
Står i valet mellan dessa maskiner nu. Har varit inne på en 440 maskin för dämpning, accet och chassit´s skull men efter allt jag läst om kolvbyten, servicar osv har jag börjat tveka. Dessutom bor jag 20m från älven och där verkade det som att 440´in inte ska vara!?
Sen såg jag den här Rave 800, och sp. Verkade riktigt grym och hittade en -01 med back för 36000kr. Har nyss tagit skoterkortet och kanske kört skoter 1-2 helger per år när jag inte haft egen skoter. Kommer jag köra ihjäl mig med en 800 eller funkar det? Hur är accet på en rave jämfört med en 440?
Har ju läst endel om serie3 motorerna som sitter i raven och att det är endel tjorv med dom också. Tror ni det blir mer eller mindre mek med en rave 800 eller 440x?
Ja, villken av dessa maskiner tycker ni?
Ligger inte och pressar fullgas hela tiden, och tycker om att hoppa och leka rätt mycket och kör lössnö så mycket jag kan. Hur är en 440 i lössnö, ospårat? Har rätt mycket leder här också var jag bor.
Det jag gruvar mig mest för med 440´in är allt mek och byten av kolvar osv. Hur dyrt blir det totalt med alla byten på en säsong?
Står i valet mellan dessa maskiner nu. Har varit inne på en 440 maskin för dämpning, accet och chassit´s skull men efter allt jag läst om kolvbyten, servicar osv har jag börjat tveka. Dessutom bor jag 20m från älven och där verkade det som att 440´in inte ska vara!?
Sen såg jag den här Rave 800, och sp. Verkade riktigt grym och hittade en -01 med back för 36000kr. Har nyss tagit skoterkortet och kanske kört skoter 1-2 helger per år när jag inte haft egen skoter. Kommer jag köra ihjäl mig med en 800 eller funkar det? Hur är accet på en rave jämfört med en 440?
Har ju läst endel om serie3 motorerna som sitter i raven och att det är endel tjorv med dom också. Tror ni det blir mer eller mindre mek med en rave 800 eller 440x?
Ja, villken av dessa maskiner tycker ni?
Ligger inte och pressar fullgas hela tiden, och tycker om att hoppa och leka rätt mycket och kör lössnö så mycket jag kan. Hur är en 440 i lössnö, ospårat? Har rätt mycket leder här också var jag bor.
Det jag gruvar mig mest för med 440´in är allt mek och byten av kolvar osv. Hur dyrt blir det totalt med alla byten på en säsong?