rave 800 startapparat

Noeledling

Aktiv medlem
24 jan 2010
52
0
1
Kolmården
Jag tänkte bara höra om det är något som vet om skidoo mxz -98's startapparat ( i metall ) som passar på lynx rave 800 -01. För plast håller inte i längden!


Tack på förhand
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.254
77
48
Övik
Passar inte! Ett tips är att schimsa ut korgen på svänghjulet ca 3-4mm samt bara använda original repsats till magnapullen. Pirat är bra mycket sämre är original.
 

R4b13z

Välkänd medlem
17 jan 2010
178
0
6
Holmsund
De lönar sig inte att köpa en original repsats!
Då en spronkans ny magnapull (komplett) går på 1000kr (Motorbolaget Umeå). Klart en pirat repsats går på 160kr, kan inte uttala mig om kvaliteten dock.
Men har du otur som jag hade så är 'tornet' i kåpan så nött så låsringen fäster inte.
Rekommenderar Alltså en ny magnapull direkt.
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.254
77
48
Övik
Bara så att du vet det finns det även original repsatser att köpa, kostar runt en tvåhundring. Och skillnad på kvalitén mellan den och pirat är faktiskt betydande
 

R4b13z

Välkänd medlem
17 jan 2010
178
0
6
Holmsund
Bara så att du vet det finns det även original repsatser att köpa, kostar runt en tvåhundring. Och skillnad på kvalitén mellan den och pirat är faktiskt betydande
Ja, när jag behövde en repsats fick jag tipset att en original repsats var dyrare/lika dyr som en hel magnapull men att dem hade pirat för 160kr.
Men nu börjar de bli OT så de kan vi kanske diskutera i en annan tråd.