rave rc 600 sdi 07a utanför led 44mm matta? första skoter

ersdahl

Välkänd medlem
21 feb 2011
420
25
28
junsele
tänkte köpa mig en första skoter och hittat en rave rc till atraktivt pris men vet ju inte riktigt hur jag kommer köra aktuell skoter har 44mm matta som iq brukar ha och är neddrevad 3 kugg, hur kan den vara som "allround" skoter? kommer bara lekas ingen fiskeskoter eller bekväm transport skoter.
 

Gabbe1

Välkänd medlem
6 nov 2011
1.601
21
38
Ö-vik
Det är en bra ledskoter, speciellt om du kan/vill köra fort efter riktigt knöliga leder. Däremot är den inget lössnömaskin oavsett matta.
 

Gabbe1

Välkänd medlem
6 nov 2011
1.601
21
38
Ö-vik
Jag är inte så insatt att jag vet exakt vad som skiljer dessa förutom att sdi är insprutare.
Jag tror att även rc -07 har pps boggin (jag vet att re -08 har den) vilken är grym när du vill köra hårt på dålig led, däremot är den inte riktigt lika bra om du vill komfortåka eller köra djupsnö.

Jag körde själv en RE800 -08 en vinter och var nöjd, de är byggda för att tåla tuffa tag, men de är som sagt rätt hårda i fjädringen när du vill köra lugnt och den breda framvagnen gör dem riktigt svåra att burka med.
 

ersdahl

Välkänd medlem
21 feb 2011
420
25
28
junsele
Jag är inte så insatt att jag vet exakt vad som skiljer dessa förutom att sdi är insprutare.
Jag tror att även rc -07 har pps boggin (jag vet att re -08 har den) vilken är grym när du vill köra hårt på dålig led, däremot är den inte riktigt lika bra om du vill komfortåka eller köra djupsnö.

Jag körde själv en RE800 -08 en vinter och var nöjd, de är byggda för att tåla tuffa tag, men de är som sagt rätt hårda i fjädringen när du vill köra lugnt och den breda framvagnen gör dem riktigt svåra att burka med.
Jasså, sdin där jag visa är jag sugen på men vet inte riktigt om jag kommer köra Led så mycket
 

ersdahl

Välkänd medlem
21 feb 2011
420
25
28
junsele
Kom ut en re600 -07 på blocket för 27 papp tidigare idag, finns i Umeå.
Såg det men finns mycket i Strömsund nu vilket ligger närmre även en renegade 800 för 36000 men vet inte om den motorn och förbrukning försvarar längden å lössnö egenskaperna gentemot vad rave rcn har då det är billigare i drift?
 

Gabbe1

Välkänd medlem
6 nov 2011
1.601
21
38
Ö-vik
Min erfarenhet är att en rotax 800 (powertek R motorn som kom -07) i många fall drar mindre soppa än 600 sdi.