RC-600 ( 2007 ) Erfarenheter & Köpråd... ?

BowmorE

Välkänd medlem
3 feb 2005
1.108
1
16
38
kiruna
ska köpa en rc 600 -07 nu iveckan men undrar lite över dom.
nån som upplevt något strul med dom eller nått man måste göra?

sen hur mkt drar dom ? (bensin+olja)
 

Ulven borti?

Medlem
15 jan 2007
18
0
1
Västerbotten
Sdi:n går mkt billigt runt 1,5-2 l/mil oavsett hur du kör. Har ingen RC, utan en x-trim, och de problem jag haft med min är en massa elfel. Inga allvarliga, men det är ändå drygt att måsta frakta skotern till handlaren stup i kvarten. Fast jag kan ju fått ett måndagsex också.
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Jag har en rc 600 -07 som jag kört ca 65mil med. På dom 35 första milen har det gått 3remmar, men det är avhjälpt med ett variatorkitt från snoperformence. Är fruktansvärt nöjd med den, har bytt mattan till en 51mm och drevat ner 4kugg, även en 6"styrhöjjare. Rekomenderar att köra på 440remmarna istället för originalremmarna, dom håller mkt bättre. Det synns inte på min rem att den är använd sen jag drevade och bytta matt och satte kittet. Kan inte annat än starkt rekomendera att köpa en. Brukar ligga mellan 2-2,6lit milen, hård körning. Ingen som provat min maskin har blivit besviken.
Lycka till!!

Ps. har haft 7 skotrar sen -00 och provat de flesta, men denna blir kvar. :)
 

Ab600

Välkänd medlem
19 apr 2005
189
0
16
Lycksele
Har kört ca 100mil med min rc 600sdi, och jag är supernöjd! Inte ett fel..
Bränsleförbrukningen har legat runt 2-2,3 liter/milen, kollade oljeförbrukningen i helgen och den låg strax under 2%
Jag har inte haft något problem med remslitage men iofs så har jag inte kört så mycket i lössnö