Reggning? 440/800

Clownie

Aktiv medlem
6 dec 2007
64
0
6
Skellefteå
Tjenare inte jag som frågar egentligen men en kompis har köpt en oreggad rev 440 som det är nerstoppat en 800motor i. Nu är det så att han vill regga den naturligtvis men vet inte vad det kostar eller hur han ska göra.
Sen måste han väll regga och försäkra den som en 800 ?
 

xcOOb

Välkänd medlem
25 feb 2007
1.032
1
16
Gävle
www.skogenracing.com
går att bes med större motor, dom öppna inte ens huven o kolla på min o för de andra så ser dom ingen skillnad.. regbes kostar kring 1000kr men är en hel del papper som krävs fast maskin kanske e svensksåld? brukar dra iväg i kostnad i slutändan iaf..
 

volvo

Välkänd medlem
1 jan 2000
144
0
6
Lule
Lättare att köpa papper från en annan maskin.
Som xc00b säger så blir det ganska mkt pappers arbete.

Har den vart Finskreggad? USA import osv, finns dom papprena kvar?
Eller är den helt utan papper och chassienummer av någon anledning, då är det mkt enklare att köpa lösa på tex blocket.
 

Clownie

Aktiv medlem
6 dec 2007
64
0
6
Skellefteå
Den kommer från finland ursprungligen och han som säljer den säger att han har papper och en maskindata därifrån, vet ej om den varit reggad där dock, men det borde ju stå på pappren? men vad är det för typ av papper man behöver om man bortser från att dom kollar motorn?
 

volvo

Välkänd medlem
1 jan 2000
144
0
6
Lule
Finns papprena på maskinen så är det lätt att regga in den i Sverige.

Min däremot var avreggad i Finland och då blir det lite svårare att få igenom den.

kolla på www.vv.se där borde allt stå tycker jag. (har dock inte kollat kollat själv)