Reklamation matta!

Rmkforever

Medlem
26 aug 2013
36
0
1
Söderfors
Är det någon som har reklamerat mattan på switchback assault 800 2012.
Mattan har gått 230mil och har en hel del trasiga kammar:mmph:
Min förra rmk 800 -05 gick 260mil utan en enda trasig kam:wondering:
 

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
Är det någon som har reklamerat mattan på switchback assault 800 2012.
Mattan har gått 230mil och har en hel del trasiga kammar:mmph:
Min förra rmk 800 -05 gick 260mil utan en enda trasig kam:wondering:
Jag har provat med att reklamera en likadan matta på en likadan skoter av samma årsmodell. Dock under samma säsong som skotern var ny, och fick inte reklamera någon matta.. Hade inte räknat med det heller då det är lite som att reklamera en variatorrem och slitaget skiljer sig mellan körstilar.

Men jag kan hålla med om att mattan är värdelös både i all snö som inte är puder och i hållbarhet.
 

Didde

Välkänd medlem
28 sept 2008
316
1
16
32
Sveg
Är det samma matta på 12: orna som på 14? Eller var det 13 som det blev 51mm kammar? Tänkte om matttan på min nya kommer vara lika oduglig?
 

thewayout

Välkänd medlem
14 sept 2004
394
0
16
vad är en del trasiga kammar då? 5,10 eller 20 st?
på min pro rmk med 98 mil på mätarn så tror jag har slaktat 7 kammar och det får jag vara nöjd med:) dom lever ett riktigt hårt liv men det beror ju förstås på körstil! jag är hård på mattor och ser det som förbrukningsvara med min körstil.
 

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
2 kammar borta och säkert 6 som har spruckit.
Nån som har bra förslag på utbyttes matta. Funkar det med 146"
På 230mil så är det helt klart godkänt! Åtminstone för mig..

Jag har Mååånga kammar borta! Har inte orkat räkna dom..
Har även nött bort kanten här och där så mattan har inga mått som är riktigt samma längre och det har lossnat sjok av gummi runt nån kam som lossnat också så att regummeringen är lättbesiktad om man säger så! Finns nog ingen kam utan någon liten spricka i..

Challenger extreme 146" eller peak 146" men det beror förstås på vad du ska ha maskinen till! Du får annars köpa min originalmatta till ett schysst pris!. :)