Renovera Team primärvariator.

Mach 1

Välkänd medlem
1 jan 2000
210
0
16
Renovera Team sekundärvariator

Har tagit isär min team sekundär och tänkt renovera den. Den rörliga skiva glappade ganska grymt. Men nu undrar jag om det inte finns att köpas denna bussning?
Enligt spränskisserna så finns inte denna bussning som reservdel, värkar som man måste köpa hela skivan.

Skotern är en Prox440 -03
 
Last edited:

Mulleson

Välkänd medlem
7 apr 2009
1.018
2
38
Luleå
Köp en bättre beg på blocket. Finns ganska många P-85or till salu. Eftermarknadsrullar och bussningar håller låg kvalitet...
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Rätta till skrivfelen.
Det står primärvariator i rubriken och sekundär i texten.

Gissar på att det är sekundären du talar om... Mulleson talar om primären.
 

Mach 1

Välkänd medlem
1 jan 2000
210
0
16
Sorry.. står fel i rubriken. Menar såklart sekundären. Har löst helixen och fjädran, och skivan glappar flera millimeter. Blir ju nog bättre när man har helixen där. Eller skall det vara så?
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Att du kan vicka skivan lite fram och tillbaka är inte så konstigt om du har helixen borttagen.
Sätt dit helixen utan fjäder och kolla glappen då istället.
 

Strasse

Välkänd medlem
27 jul 2009
434
0
16
Gräsmyr
det ska inte glappa allt för mycket, jag råkade ut för samma grejj. va bara sopor kvar av bussningen i skivan xD efter mycket letande så hittade jag bussningen på denna sida: http://www.snoperformance.se/catalog/ det är bara polaris som inte har bussningen som reservdel, man kan dock köpa den av Team genom detta företag
 

Mach 1

Välkänd medlem
1 jan 2000
210
0
16
tackar för alla svar.. Har även en till fråga. Sitter en 8 bultshelix på min nu, men passar en 4 bultars rakt av på den?