Resmåls funktion.

Mortz

Aktiv medlem
5 jan 2009
50
1
1
Mörsil
Försökte leta efter en "Hjälp oss förbättra hemsidan tråd/funktion" kanske är det bara jag som missat den eller så finns det helt enkelt inte någon.

Men har suttit och spånat lite under helgen, och i veckan på jobbet, vinklat och vänt lite på min idé om den är realistisk att genomföra.

Inte vet jag om den redan finns hos andra skotertidningar och deras hemsidor/forum, har inte kollat men däremot vet jag att en liknande funktion som jag tänkte tipsa om finns på en hemsida för skid-/snowboard-/m.flera åkare.

Jag tänkte på att det kanske är ett utvecklande koncept att snowmobile.se var intresserade av att på något sätt lägga upp en samling av populära "skoter-orter" där man även kan hitta boende och information om leder, friåkningsområden osv.

För att enklare förklara länkar jag till freeride's hemsida där de har en över skidorter. Antar att den inte bryter mot forum reglerna om konkurerande verksamhet, (Annan målgrupp) isf. får någon moderator ta bort den.

http://www.freeride.se/skidorter/

Nu vet jag som sagt inte om idén är orealistisk och kanske kräver för mycket jobb då skidåkare har det 100gånger enklare med tanke på SLAO som större delen av alla liftanläggningar är anslutna till.

Även så kanske tanken att länka till boenden osv. skulle bryta mot snowmobiles regler om annonser.

Bara 5 cent från mig.

-C
 
E

ejwbegysv

Vi har funderat på något liknande... får se om det hinsn med till nya hemsidan...