Rev 440x -04 är stendöd.

p-atrik

Välkänd medlem
11 aug 2010
436
0
16
Timrå
EDIT:

Felet är hittat, den släcker stift såfort man ska köra iväg.
Verkar bara vara på cylindern närmast variatorn den släcker, men ska inte säga att jag är 100% säker på det.

Vad kan vara orsaken till det?
Någon sa att det kunde vara pga munstyckena då den gått i norsjö förut och går i timrå nu, kan det vara därför?
Och isåfall hur vet jag om jag ska gå upp eller ner i munstycke?

Last edited:

snowmobile5

Välkänd medlem
30 dec 2009
230
0
16
Umeå
Jag hade samma problem på min 440 -06. Den dog hela tiden med jämna mellanrum på ena cyllen.
Tillslut så hittade jag en liten gummirest i inloppskanalen där soppaslangen går in i förgasaren, låg väl där och ströp.

Bara ett tipps, du kan ju kika. Mvh

p-atrik

Välkänd medlem
11 aug 2010
436
0
16
Timrå
Okej, känns dock lite skumt att den skulle strypa soppaflödet då stiftena är blöta. :p
Känns mer som den får för mycket soppa, eller?

snowmobile5

Välkänd medlem
30 dec 2009
230
0
16
Umeå
Jaha okej, måste ha missat det.

Låter ju som att den surar ner sig, Min 440 är väldigt känslig på stiften, låter den alltid stå på tomgång i 10-15 min + varmkörning med mattan uppe före jag far ut, samma sak när jag stått ett tag ute efter körning, låter den stå och tucka ett tag.

Den kan vara lite bråkig på det viset, vet inte riktigt vad du ska kolla efter tyvärr.

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Testat att slå i ny färsk soppa? Om du har gammal soppa i så kan dom bli minst sagt konstiga... Dagens soppa är så dålig, att den knappt är användbar efter 4 månader.

oscarfors

Medlem
28 apr 2009
28
0
1
timrå
Har testat 280 290 300 och 310 munstycke, den går kanonbra på alla tycker jag men stiftena ser lite vita ut.
Ska jag behöva gå upp ännu mer?

Har ny soppa i den.

/p-atrik

p-atrik

Välkänd medlem
11 aug 2010
436
0
16
Timrå
Tror jag vet varför den släcker stift.
Verkar vara tomgången trots allt, iallafall vad ja kom fram till efter dagens testkörningar.

Har 25 PJ, vad bör jag gå ner till?