hej jag vill veta av er som äger en rev xp man har ju hört mycket att dom pajar lätt vad tycker ni?? har det hänt nått för er?? själv har jag en rev xp 800r och min har då hållt himla bra jag har kört 150 mil.
Der tror jag också på! Tror det är en kanonskoter!99 % av alla problrm på rev xp rapporteras av folk som inte har nån
Men du borde juh få två nya hjul+eventuellt nått annat dom också byter på garantin!!Dom bryts loss från lagret...
Lättade lite lagom över en kulle på sjön, landade rakt och fint på ett hårt skoterspår med boggin före... Båda hjulen for av åt varsitt håll...
1000:- spänn åt helvete...
Är uppe och åker så det var inte tal om att börja krångla med BRP nu, får bli en senare fråga...
ja vi får se vad dom säger, nån kompensation lär det ju bli...Men du borde juh få två nya hjul+eventuellt nått annat dom också byter på garantin!!
jag läste in någon tidigare liknande tråd att nått var 0.12 mm för tunn, tror det var hela vändhjuls-axeln. Om jag inte minns fel.
Fan va surt när sånnt händer! För är man tex uppe i fjällen å kör så måste man juh köpa nytt eller laga på nått mirakulöst sätt! För man vill juh inte ha skotern stående när man väl åkt upp!!ja vi får se vad dom säger, nån kompensation lär det ju bli...
Kruxet är att jag är uppe i fjälls nu och var tvungen att få fram ett par hjul kvickt som attan. Så jag köpte helt sonika ett par...
Få försöka lösa det med min åf hemma sedan...
Stämmer att axeln är för liten....
Makalöst, tycker man skulle reagera när man monterar lagret och det glappar på axeln, men det är väl bråttom i BRP-fabrikerna...
Fråga är alltid bra, åf lär veta om problemet så de bör kunna säga vad som gäller.Jag ska lämna in xp'n på 50-milaservice nu i veckan, är det något man kanske borde ta upp o fråga vad dom gör åt saken, om dom nu gör något alls?
Ja så gör dom säkert! blir juh betydligt billigare för BRP än att byta ut alla axlar!om dom inte gjort om lagret i själva hjulet så att innerdiametern är mindre, då blir det juh bra, gissar att det är så det är.
Be dom stoppa dit ett tredje boggie hjul och kanske fotstegsförstärkare?Jag ska lämna in xp'n på 50-milaservice nu i veckan, är det något man kanske borde ta upp o fråga vad dom gör åt saken, om dom nu gör något alls?
Dom har gjort axlarna småa/spea för att spara vikt, men tror dom tog lite för mycket...Ja så gör dom säkert! blir juh betydligt billigare för BRP än att byta ut alla axlar!
Tvivlar stark på det, är nog en toleransmiss av stora drag...om dom inte gjort om lagret i själva hjulet så att innerdiametern är mindre, då blir det juh bra, gissar att det är så det är.