rk tek rev 2

Daspe

Aktiv medlem
28 nov 2010
98
1
6
Lycksele
Tjenare.
Jag har tryckt in rk tek rev 2 kitt i min pro rmk 14
Nu har undrar jag om de är nån fler som satt dit nå sånt kitt och vad ni kör med för variator grejor fjädrar och vad för vikter och hur mycket ni vare tvungen vikta på m.m?
 

xcOOb

Välkänd medlem
25 feb 2007
1.032
1
16
Gävle
www.skogenracing.com
Frank på mountain speed shop i Åre har byggt några rk maskiner, ta kontakt på Fb eller hemsidan med honom så kan han rekommendera och sälja dig ett bra variator kitt
 

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
Ring SMP och rådfråga om variatorkit där. Han har fruktansvärt fina kit till polarisen.
http://mtnprod.se/osc/index.php?cPath=36_37

Jag kör enbart på Team grejer då dom håller fin kvalité. Guldfjäder (180-345) i primären och team rooster vikter. Sekundären har jag för mig jag körde på svart/lila (160-240)

Hoppas du inte har för litet ringgap nu på kolvarna samt att du kör in motorn hårt. Dom är lite kräsen på inkörningen. Lätt hänt om man är lite för feg att ringarna inte sätter sig.
 

Kurra

Aktiv medlem
17 jan 2014
58
1
1
kurra
kör nästan samma som ovan i variatorerna fast min 163à (på blocket). Har Mtx vikter 71g som jag viktar på 1g när de går tyngre. Så du kommer behöva justerbara vikter, om du vill att den ska gå som bäst. Är jävligt känsligt o få den till 8450rpm.
 

j-son

Välkänd medlem
18 jul 2006
1.157
4
38
33
Kan rekommendera rooster-vikterna. Fina grejer för den kräsne som vill kunna justera alltefter säsong och före.