RMK -11 tverkar vid gaspådrag.

Andreasf

Aktiv medlem
5 dec 2007
86
0
6
Som rubriken lyder.

Har testat skotern ett par svängar och när jag ligger på halvgas och trycker fullt dör skotern lite snabbt (Kanske en sekund) innan den kommer tillbaka. Sjukt irriterande. Den har även varit lite svårstartad ibland, hostar till och smäller när man drar igång den. Och någon gång har den dött när man fått igång den och den är kall. Men detta händer bara ibland.

Har bytt tändstift och bränsle-resistorn flera gånger fram och tillbaka.

Har sökt lite och sett nått fel med spridarna som fixades på garantin.
Ringde till verkstan där skotern är köpt och dom säger att spridarna är bytta en gång redan på garantin. Men dom vill ändå kolla den och försöka fixa det.
Problemet mede detta är bara att verkstan ligger 15 mil åt fel håll och inte på väg till något fjäll. :eek:h:

Tänkte därför kolla om det är något man kan/bör kolla själv innan jag slänger den på släpvagnen och kör bort den till verkstan?
 

mange .

Välkänd medlem
14 feb 2007
248
2
16
sundsvall
om den inte slår i varvstoppen på 8600rpm det gjorde min 11a och det gick så fort att man hann inte se det på varvräknaren går ju att testa med tyngre vikter och se om det försvinner..
 

Andreasf

Aktiv medlem
5 dec 2007
86
0
6
Ska kolla TPSen i veckan och återkommer med resultat.

Jag hänger nog med den 25:e Asker. Vi kan höras på feleton i veckan. :)
 

Audionen

Välkänd medlem
28 jan 2012
179
2
18
Alnö
Är ganska ny på det här med skotertermerna så jag undrar vad är Tps:en? Har en Dragon DP 09a själv som förra veckan vart provkörd av en polare som gav den lite smisk. Då misstände den och efter det blöddrar den vid halvgas och misständer. Lät den stå över natten och den blöddra då även dagen därpå i början. Men efter någon minut gick den bättre och tvekar numera på gasen som i din beskrivning. Funderade på om den kunde fått en isproop eller nå skit
 

star

Välkänd medlem
5 feb 2007
292
1
16
Jäderfors
Annars låter det som det kan vara brytaren i tumgasen som har tagit in fukt och fryst eller trilskas... Finns instruktioner nån stans här på forumet, för att ta bort den. Sätt på ett riktigt dödmansgrepp istället om du inte redan har det.

Mvh Richard
 

Swebreeze

Aktiv medlem
20 sept 2010
88
0
6
Höga kusten
Är ganska ny på det här med skotertermerna så jag undrar vad är Tps:en? Har en Dragon DP 09a själv som förra veckan vart provkörd av en polare som gav den lite smisk. Då misstände den och efter det blöddrar den vid halvgas och misständer. Lät den stå över natten och den blöddra då även dagen därpå i början. Men efter någon minut gick den bättre och tvekar numera på gasen som i din beskrivning. Funderade på om den kunde fått en isproop eller nå skit
TPS - Throttle position sensor