rmk 700 -99 bestyckning

-badass-

Aktiv medlem
9 mar 2008
56
0
1
Timrå
Vad kör ni med för bestyckning?

Jag kör med 185/185 å lågfart 40, 1371g nål på mittenläget. men den verkar gå lite fett trots 20 grader kallt idag (har inte kört nån längre strecka pga vädret), hur lågt törs man gå här på havsnivå?

Enligt vissa sprängskisser jag tittat på ska det vara ett större munstycke på mag sidan men på andra ska den vara bestyckad med samma storlek på mag sidan som pto sidan, så hur har ni andra bestyckat egentligen? mvh:hmmmm2:
 

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
Jag har samma motor fast 600 i min, orginalbestyckningen är densamma på 600 och 700..

Jag kör med 180/182 på huvudmunstycke och tycker det verkar funka bra, även idag när det var -21... Dock kör jag 45 i lågfart så där går den lite fett trots det kalla vädret :)


Även en här i byn som har en sks 700, dvs samma motor som dig och han kör 35 i lågfart och 178/180 i huvudmunstycke och påstår att det funkar bra och att stiften blir fina, men det har jag svårt att tro, tycker det borde bli för snålt, men man vet ju aldrig :)


Men jag kör iallafall 180/182 i huvudmunstycke och tycker att det känns rätt safe med tanke på att dessa motorer går alldeles för fett orginal och då har dom 185 i huvudmunstycke :)
 

-badass-

Aktiv medlem
9 mar 2008
56
0
1
Timrå
hittade anledningen till att skotern gick tokfett om nån skulle vara inresserad av att veta. en läpp på ena v-force reeden hade gått av å stängde inte...slängde dit orginal å nu funkar det kanon.

märkte dock att den går alldeles för fett på lågfarten å hade stora problem med att få igång den när den är varm nu när ja va i fjällen. ska prova ett mindre lågfartsmunstycke å se hur det funkar då.