rmk 800 -05

morpeus

Välkänd medlem
13 mar 2006
426
0
16
Hej alla skoterglada.

Har en rmk 800 som vill blinka på det lampan då jag har pressat led ett tag detta händer bara om ja håller full gas, släpper ja gasen en stund å tar det lungt kan jag ge järnet en kort stund igen, sen har man en fin lampa som blinka lite å skotern tappar effekt, samnt även om ja far å piska bredvid spåret och får ett bra grepp speciellt på älven då ja kommer ner till lite vatten som ligger på isen då börjar den blinka rätt så snabbt. Har slp singel pipa på den v-kitt rensad luftburk, kan det va så att den går något snålt? eller är det nån givare som spökar maskinen går grymt bra så länge ja inte piskar på den lite.

Tack på förhand

klstjo

Aktiv medlem
1 jan 2000
84
0
6
Kiruna
Är det inte D.E.T (knacksensorn) som larmar? samma lampa som tempvarningen tror jag
du håller på bränna hål i kolvarna, men elektroniken hindrar dig :)
större munstycken löser nog problemet
tror det står mer i instruktionsboken

/Stefan

morpeus

Välkänd medlem
13 mar 2006
426
0
16
Jo det är D.E.T lampan, ska upp med förgasarna nu till helgen å se vad som sitter i

Obelix

Välkänd medlem
28 okt 2010
180
1
6
Umeå
Har du tittat efter på bestyckningen och fått reda på om skotern slutat blinka med mer bränlse?

Triple800

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.845
5
38
41
Boden
Hade samma på min -05as rmk med pipa och 450s huvudmunstycken. Ville börja blinka vid långa fullgasrepor men de vart åtgärdat med större munstycken.

morpeus

Välkänd medlem
13 mar 2006
426
0
16
ska ta upp förgasarna imorrn ;/, har varit så himla kallt men det ser ut att bli bättre väder nu ;D. I morgon skriver ja in vad munstycken som sitter där nu och lär väl köpa nå större ena en dom som sitter där

morpeus

Välkänd medlem
13 mar 2006
426
0
16
meh har varit för kallt ;( ska dock köpa 2 uppsättningar munstycken idag ena på 450 och den andra på 460

morpeus

Välkänd medlem
13 mar 2006
426
0
16
det blev 450, ska ut å testa snart å se om lamp jäveln startar att blinka som en disco kula igen ;D

morpeus

Välkänd medlem
13 mar 2006
426
0
16
har nu kört lite och den säger inte ifrån knack sensorn men nu vill den små bluddra lite om ja släpper ner skotern på tomgång i 5 sek och sen ger järnet, tar ca 3 sek innan den börjar gå rent. Ska prova sänka nålen ett snäpp

morpeus

Välkänd medlem
13 mar 2006
426
0
16
har nu pressat lite, vart en 8 mil idag, fick D.E.T att lysa 3 gånger och det efter långa full gas repor har justerat bränsle skruvarna något men som det ser ut så måste ja ha 460 tydligen för att slippa D.E.T att blinka

morpeus

Välkänd medlem
13 mar 2006
426
0
16
men men har 470 och -2 grader D.E.T blinkar vid fulgas eller längre färd med halvgas och sen ge fullgas i 2 sek ;( kan det va nåt annat som göra att D.E.T slår in, vad ska det vara för mät värden på temp givaren? visst kan D.E.T börja jävlas ifall temp givaren är dålig? kom med förslag ska kolla TPS imorgon.

klstjo

Aktiv medlem
1 jan 2000
84
0
6
Kiruna
Om färgen på stiften, kolvtoppen och början på pipan ser ok ut hade jag testat oktanboster för och se om det hjälper.
Annars är det mera soppa som gäller om inte färgen är okey

/Stefan