RMK 800 144" 2010a hjälp med el problem!

polaris_racing

Välkänd medlem
3 jan 2006
112
0
6
stockholm
Tjenamors! va ute och åkte nu i helgen(första repan för säsongen). dock så kom ja bara en mil innan lysena vart svagare som tillslut dog samt att skotern dog ca 1 minut senare. ja vet att det är voltregulatorn som har stuckit MEN jag undrar om man behöver byta nå mer? dvs kan det va nån annan elkomponent som är tjuven i dramat som ställde till det så att voltregulatorn pajja? snacka nämligen med polaris och dom sa att ja va tvungen att byta lite andra grejjer också men det verkar jävligt lustigt. va nämligen inne och kolla på lite amerikanska forum på folk som hade samma problem och dom böt ENBART ut regulatorerna, va inget snack om att nå annat hade gått sönder samtidigt? så snälla hjälp mig! har ingen lust att bli påskickad extra saker :p

mvh micke
 

polaris_racing

Välkänd medlem
3 jan 2006
112
0
6
stockholm
så det är inget annat alltså? för själva voltregulatorn kostade hutlöst! 2200 pix skulle dom ha för den! är bra sugen på att köpa en ifrån duells för 1200 istället men det känns sådär, orginal är bäst trots allt eller? och varför går regulatorerna sönder, är det pga värme?
 

Kim.J

Välkänd medlem
27 nov 2011
523
0
16
Funäsdalen
Med absolut största sannolikhet är det voltregulatorn som spökar. Det som händer när dessa pajjar är inte att du får strömspikar, utan tvärtom så ger den för lite ström.

Om jag inte missminner mig så sitter den uppepå variatorskyddet på din maskin.
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Har du kollat hur mycket det kostar att köpa en från andra sidan pölen?
Vissa saker är helt meningslösa att importera, medan andra kan det skilja över 100% på...
Frakten lär ju inte vara så betungande iaf... ;)

Jag brukar försöka att vara lojal mot handlarna i Sverige, men inte mer än att jag kollar i staterna först-det har hänt att marginalen är löjlig, och då importerar jag.
 

polaris_racing

Välkänd medlem
3 jan 2006
112
0
6
stockholm
140 dollars kosta den där! sen frakt typ några hundra.. fick bra pris nu ifrån återförsäljarn, 1800:- totalt med frakt osv så det blir att köpa via dom!

mvh