Jag har en RMK 600 2003 med 600 tändning och 2004 800 motor i. Motorn är nyrenoverad med ny vev, packboxar och kolv packningar och allt relevant. Motorn går inte alls bra. Den gick bra ett tag efter renoveringen men sedan började den gå illa. Jag har bytt svänghjul, lämnat in tändplattan på koll och den var helfräsch enligt uppmätningar. Ny tändspole sitter monterad då den förra brann helt utan anledning. Den går riktigt dålig, varvar inte ur riktigt, bluddrar/fyrtaktar på högre varv, den är svårstartad. Det finns ingen tomgång och det är mycket komplicerat att få i elbacken.
Hoppas nu efter massor med inlägg att folk verkligen kan komma med svar så jag får till denna maskin innan vintern passerat. Så kanske jag slipper lämna in den till en auktoriserad verkstad som tar 500kr timmen eller mer.
Hoppas nu efter massor med inlägg att folk verkligen kan komma med svar så jag får till denna maskin innan vintern passerat. Så kanske jag slipper lämna in den till en auktoriserad verkstad som tar 500kr timmen eller mer.