rs övervarvar i starten efter rembyte

jimaxner

Aktiv medlem
19 feb 2009
94
0
6
Sandviken
Hej! har en skidoo rs 600 -08.
Det var så att jag skulle byta rem då den gammla började bli sliten (197), Jag köpte en lika rem, jag vet att det egentligen ska vara 288 men provade eftersom den andra höll ganska bra.
Men när jag satt på den nya remmen så "drog" sig skotern framåt, jag justera sekundären så den inte gjorde det men när jag kör med den nu varvar den som fan upp till ca 60kmh, då fortsätter den att växla och varvar ner lite, när jag tittar på primärvariaton så är det gummi som bränt fast på själva axeln, (inte på skivorna). jag antar att det vart för remmen var för spänd i början och brändes när motorn snurra. jag har inte hunnit kolla så noga men kan de vara så att primärvariatorn tjärvar innan den börjar växla för det är bränt gummi ivägen?
innan jag bytte rem gick den som den skulle.
 

ika

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.238
2
38
Luleå
Du menar väl inte att du inte funderat på att rengöra axeln först och prova innan du frågar här?
 

jimaxner

Aktiv medlem
19 feb 2009
94
0
6
Sandviken
Du menar väl inte att du inte funderat på att rengöra axeln först och prova innan du frågar här?
Jo exakt så mena ja! jag är nämligen och jobbar hela veckan, så tänkte om någon har haft något liknande problem så kanske det går lite fortare att fixa när man kommer hem :)