rs Vector 05 slutburk

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Antar att du är ute efter att den skall låta illa som &¤%#)"&%"¤, för effekt får du absolut inte på en 4T genom att byta slutburk.

Skär upp slutburken med rondell och kapa bort det som är inuti och svetsa igen, eller så tar du bort slutburken helt och hållet och sätter dit en 'header' rakt ner i matt-tunnel.
 

Add

Medlem
26 maj 2007
8
0
1
Skit i slutburken låter bara illa och hjälper till med skoterförbuden!
 

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
inte fan får jag tinitus! det är ju den som kör bakom mig som får.
alltid trevligt med lite ljud.
Nix, det är absolut inte bara den bakom som får det. En 4T ljudkaraktär skiljer sig helt och hållet från en pipig 2T. Det är fasiken så mycket mer BRAAAAP med öppna rör på en 4T än en 2T som låter som The Annoying Thing.

Och det ljudet får hela hjälmen att vibrera, ditt huvud förhoppningsvis i den hjälmen sedan kan man räkna ut resten själv...

Sedan så vet jag inte om en RS (4T 3-cyl) får så bra ljud enligt dina preferenser. Då borde du nog skaffat en maskin med en rak fyra i.
 

matti

Välkänd medlem
7 aug 2004
1.022
1
16
Långå
www.herjedalen.se
Sedan så vet jag inte om en RS (4T 3-cyl) får så bra ljud enligt dina preferenser. Då borde du nog skaffat en maskin med en rak fyra i.
Tjaaa....många inklusive mig hävdar ju tex att ljudet från en Triumph är mycket skönare än från de flesta 4-cyl "riskokare" :D Ett mer "ädelt" ljud ;) Granbergs cross-RS hade ju ganska skön sång också :cool:

För något år sedan såg jag en notis om någon i Östersund som saluför hela avgassystem till både RS och RX. Skulle visst ge några extra hk samt ett betydligt maffigare ljud. Kommer inte ihåg detaljer tyvärr.

/Matti
 
Last edited: