Rush 800 Pro R eller RMK 600 155", vad ska jag välja?

Robin.G

Ny medlem
27 feb 2012
4
0
1
Tjenare

Har suttit och funderat nu ett tag på hurdan skoter jag ska köpa. Har varit och kollat på skotrarna i butiken också men har inte kunnat bestämma mig ännu. Båda skotrarna är 2013 årsmodell. Jag kör på olika ställen. Kör på led, is och även lössnö, ängar, skogar osv.. Så båda skotrarna är ju bra i olika tillfällen.

Valet är mellan dessa två:

Tacksam för svar.

Indy500power

Välkänd medlem
25 okt 2005
560
0
16
Alfta
Exakt som Jonte skrev, köp en Switchback Assault! =) Hade snowcheckat en Rush Pro R LE från början men då den aldrig kom så bytte ja till Assaulten som fanns i Sverige redan, och jag ångrar det verkligen inte! =) Allt är kanon förutom boggiedämparna som e liiite väl klena för tokgasning på led, kör man normalt el bredvid leden så är det inga problem! =) en jag åker med har en 600 155 Rmk, den e inge vidare efter leden, å åker ingen annanstans än vad det inte går att åka med Assaulten bredvid.

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
de va inte lilla skillnaden mellan maskinerna.. är ledkörning roligast =rush ledkörning men burka på en åker då och då = swb pro-r, lössnöbus och allroundkörning utanför leden= swb assault, lössnö (möjlighet att köra på rätt ställen =pro rmk. kör själv swb assault och gillar karaktären skarpt. men hade jag bott längre in i landet med längre puder säsong och med mer snö så hade jag kört rmk helt klart. då jag tycker att skogskörning i lössnö är det roligaste man kan göra påklädd. du måste helt enkelt bestämma vilken typ av körning du tycker är roligast.