Ett gammalt lik och ett nytt lik mot varandra. Varför skulle det vara ojämt?Hahaha... en asgammal tråd men en jävl..t kul frågeställning. Vad tror ni? har ett gammalt lik som en V-max 4 någon chans mot RX-1:an.
Personligen sätter jag en 5:a på Rx-1:an
Ett gammalt lik och ett nytt lik mot varandra. Varför skulle det vara ojämt?
Rx-1 har inte charm. Vmax-4 har charm, där är skillnaden.Hahaha... inte lätt för alla att förstå Rx-1:ans charm och potential!
Rx-1 har inte charm. Vmax-4 har charm, där är skillnaden.
Undra hur många här som verkligen har kört RX1an och då snackar vi inte om två tre mil. Kan lova att ingen kliver av den utan leende.
Det är nog ingen som förväxlat Rx-1 med en cross-440 någonsin i historien.
Precis. RX-1 är ingen cross-440 vilket många tycks tro... och ändå "vet" ju alla att den är så dålig...ujujujuj. Dåligt självförtroende?
OnTopic: Vmax4 har naturligtvis inte en chans på något som helst underlag. Det är ju modernare grejor helt igenom i RX-1. Därmed inte sagt att Vmax4 är en tråkig skoter, tvärtom - den tillhör det hårigaste som producerats, både designmässigt och som koncept.
Tunga åbäken i jämförelse med vilka skotrar då? Förväxlingen sker ju hela tiden - "mycket tyngre än min M7 i lössnön" osv. Det är bara att läsa vilken tråd som helst om Yamaha i allmänhet och RX-1 i synnerhet...Det är nog ingen som förväxlat Rx-1 med en cross-440 någonsin i historien.
Det är tunga åbäken, det finns inget att diskutera om den saken.
Funkar på led och verkar hålla ihop bra dock.
Tunga åbäken i jämförelse med vilka skotrar då? Förväxlingen sker ju hela tiden - "mycket tyngre än min M7 i lössnön" osv. Det är bara att läsa vilken tråd som helst om Yamaha i allmänhet och RX-1 i synnerhet...
Några rättelser. Den nya boggien kom -05, Framvagnen kom -05 med Vector (a-armar , spindlar och lite annat tjafs) , osäker om den hamnade på 05ans RX eller inte. En hel del av nyheterna -06 fanns redan 05, RXen lättades rejält till 05. Dock är stora delar av chassiet nytt.Ni som säger att RX1:an känns tung? Har en 07a och har aldrig upplevt att den skulle vara tung! Däremot har jag kört äldre rx1or och där jag inte kan med sittställningen. Smaken är dock som .......
Personligen köpte jag inte den för att hoppa på någon bana eller så, utan för hur jä...a bra denna maskin går! Jag har alltid ett smile på läpparna när jag varit på tur. Ljudet, karaktären är helt underbar. Kommer aldrig köpa 2-smoke igen!
Från år 06 så har RX1:an helt nytt chassi och boggi mm, insprutning mera hk. Har kört hårt efter leder och i fjällen och inte har XP 800 mm kört ifrån mig utan tvärt om!
Kan det vara så att ni som upplever maskinen sopm tung kanske inte väger själv så mycket? För det är en manlig skoter och inte en skoter för smågossar!
Klättra är inte heller några problem