Höj! Min rxl har under början av vintern krånglat med startningen. När jag köpte den gick den som den skulle men sen glömde jag tändningen på så jag fick lov att ladda batteriet. Gjorde det men den har hög tomgång Ca 4000varv och det hade den inte förut. Jag tänkte inte på det så mycket utan körde på som vanligt. Men nu om man drar igång den men måste gasa fullt för att den inte ska dö. Sen får man stå och pumpa på gasen tills den kommer upp i 4000 varv, kan ta en halv min! Då går den att köra som den ska men man får inte släppa den under 4000 varv för då dör den nästan direkt. Jag tog den till skolbussen en dag och när jag skulle hem så gick den helt plötsligt på 2 cylindrar. Den var som den brukar tills man kommer upp i varv men den gick som ett lass skit och gjorde avgassmällar. När jag kom hem så kollade jag vilken cylinder det var fel på och det var den i mitten, har bytt stift, tändkabel, hatt men den går ändå bara på 2 cyllar! Ibland får den ett litet ryck och går på alla 3 och får sin höga tomgång, men sen kom ett gupp och då började den gå på 2 igen. Stiften gnistrar men de måste ju misstända eller nått annat när den går som den gör? Går att ruckla på tändkabeln utan framgång så kabelglappet måste vara nån annanstans. Har kollat tändspolen men det vart ingen skillnad. Angående sega starten förut, kan det ha att göra med att den gick på 2 cylindrar ett tag men sen började på 3 när man lyckades lirka upp den i varv och isåfall varför?
Extremt tacksam för svar // Joel.
Extremt tacksam för svar // Joel.