Ryms en Axys Voyageur på 3 meters kåpsläp?

Startgas1

Aktiv medlem
7 okt 2009
84
5
8
Någon med erfarenhet som kan göra en uppskattning om denna skoter skulle kunna rymmas på ett sånt här släp? Släpet är 300cm långt invändigt (och 150cm brett). Kåpan lutar ju inåt men behöver mäta upp hur mycket det stjäl.
Skotern är enligt Polaris 323cm lång... (Overall length)


Vad brukar räknas med i overall length? Från längst fram på skidan till längst bak/ner på stänklappen?
Kan den rymmas med inböjd stänka och vridna skidor? Ställd på snedden? Bortplockad bakbåge?

I värsta fall borde den väl rymmas med nedfälld läm och utstickande skidor?
Hur mycket sticker skidorna fram framför frontbågen?
 

Attachments

Adapter3

Ny medlem
20 jul 2021
3
1
3
23
Jämtland
Jag har själv en 146 jag lastat på ett släp med lastyta på 325cm enligt papperna, utan problem (dock utan kåpa ). så skulle vilja påstå att de går. Dock kan eventuellt rutan vara i vägen. Annars om du river av skidorna ska ska det inte vara några problem tycker jag
 

Startgas1

Aktiv medlem
7 okt 2009
84
5
8
Jag har själv en 146 jag lastat på ett släp med lastyta på 325cm enligt papperna, utan problem (dock utan kåpa ). så skulle vilja påstå att de går. Dock kan eventuellt rutan vara i vägen. Annars om du river av skidorna ska ska det inte vara några problem tycker jag
Okey, dock är detta släp 25 cm kortare. Ja att plocka loss rutan är inget problem, och skidorna är nog inte heller något problem egentligen, men räcker det? Är det minst 23 cm från längst fram på frontbågen till skidspetsarna?
 

Adapter3

Ny medlem
20 jul 2021
3
1
3
23
Jämtland
Okey, dock är detta släp 25 cm kortare. Ja att plocka loss rutan är inget problem, och skidorna är nog inte heller något problem egentligen, men räcker det? Är det minst 23 cm från längst fram på frontbågen till skidspetsarna?
får även precis på en 155 på mitt släp. så om du tar av skidorna ska det vara lungt oavset.
 
Reactions: Startgas1