Söker en bild på viper mountain

vwbubbla61

Aktiv medlem
16 nov 2008
72
0
6
Jag söker en bild på tunneln till en viper mountain.
Skall sätta en mountain boggie på min korta viper och skulle på något sätt antingen via bild eller mått på vart infästningarna sitter på mountain då det skiljer en del. Någon som kan hjälpa mig. Kanske gå ut i garaget och ta ett bra kort på tunneln åt mig?:hmmmm:

Tack på förhand
//Magnus
 

TräsketPatte

Välkänd medlem
1 jan 2000
658
0
16
49
Luleå
Vet inte om de hjälper dig men jag hade kvar bilder på min Viper Mnt som jag förlängde (till 385 cm) för nått år sedan.



 

vwbubbla61

Aktiv medlem
16 nov 2008
72
0
6
Trevligt, tack !
Skulle gärna vilja ha lite mer närbilder, funderar över vart det bakre fästet skall sättas.
 

vwbubbla61

Aktiv medlem
16 nov 2008
72
0
6
Ja den bilden har jag kollat på, men dock lite fördålig upplösning.
Bästa vore om någon med viper mountain kunde ta en närbildpå tex bakre och främre fästet samt mäta med tex skjutmått från någon bra punkt. Skulle lösa många problem. Har varit runt på varje skoterhandlare men ingen har en viper mtn som man kan kolla på. Inga bra bilder på nätet har jag heller hittat.

Skulle tom kunna betala en slant ifall någon kunde fota och göra en bra mätning....
 
Last edited:

vwbubbla61

Aktiv medlem
16 nov 2008
72
0
6
Ja det finns ju en i hela sverige.. i pajjala .. lite långt bara :)

Och som sagt tidigare, om någon gör sig besväret och mäta och ta kort på sin maskin betalar jag gärna för det.
 

da_loof

Välkänd medlem
8 feb 2008
1.585
0
36
Häggenås/Grötom
Har mått på min andra burk. Gjorde exakt den ombyggnaden på min XTC ifjol med delar från viper mountain.
Släng upp eller pma din email så mailar jag över mått och bilder
 

vwbubbla61

Aktiv medlem
16 nov 2008
72
0
6
Tack Nix och da_loof för mått och bilder.
Nu har jag fått ihop allt och det verkar bli riktigt bra.

För övrigt har jag en komplett förlängningssats från 307 till 365 med tunnel, skenor, dropbrackets slangskydd som ligger och blev över om någon är intresserad. Finns även en bakre kylare till viper ifall att kan skall köra med pipor eller behöver mer kyling än orginal.

// Magnus