T twostroke Välkänd medlem 11 aug 2004 124 0 6 Ökx 13 jan 2005 #1 Hur ska jag göra för att ta lös sekundär variatorn på en CS 340? Behövs det några specialverktyg eller? Skriv utförligt för jag har aldrig skruvat i en variator...
Hur ska jag göra för att ta lös sekundär variatorn på en CS 340? Behövs det några specialverktyg eller? Skriv utförligt för jag har aldrig skruvat i en variator...
henkew Välkänd medlem 31 dec 1999 1.630 0 16 45 Bredbyn www.henkew.com 13 jan 2005 #2 Del av kaka... Lätt som en plätt! Lossa bulten i centrum och dra variatorn rakt ut från axeln...
K Knasen Medlem 14 jan 2005 10 0 1 14 jan 2005 #3 Hej tyvärr så måste du ha en liten treklo avdragare för dekan sitta av bara attan men de är ju lätta att få tag på har själv en cs340 åt ungarna
Hej tyvärr så måste du ha en liten treklo avdragare för dekan sitta av bara attan men de är ju lätta att få tag på har själv en cs340 åt ungarna
T twostroke Välkänd medlem 11 aug 2004 124 0 6 Ökx 14 jan 2005 #4 Knasen skrev: Hej tyvärr så måste du ha en liten treklo avdragare för dekan sitta av bara attan men de är ju lätta att få tag på har själv en cs340 åt ungarna Click to expand... Okej ska gå och göra det nu. Ska man dra åt den med något visst moment när man ska tillbaks med den?
Knasen skrev: Hej tyvärr så måste du ha en liten treklo avdragare för dekan sitta av bara attan men de är ju lätta att få tag på har själv en cs340 åt ungarna Click to expand... Okej ska gå och göra det nu. Ska man dra åt den med något visst moment när man ska tillbaks med den?
K Knasen Medlem 14 jan 2005 10 0 1 14 jan 2005 #5 Nej dra bara så hårt du kan sedan slår du till skruven i mitten på avdragaren med hammare vissa får man slå hårdare än andra låssnar den inte dra mer slåtill tills att den låssnar
Nej dra bara så hårt du kan sedan slår du till skruven i mitten på avdragaren med hammare vissa får man slå hårdare än andra låssnar den inte dra mer slåtill tills att den låssnar