Semi pro-open cross/backe

Diggity

Välkänd medlem
13 okt 2010
194
0
6
Undrar vars de kommer köras semi pro-open cross/back tävlingar i vinter, hellst i närheten av norrbotten, Har kikat på raceanmalningar.se men utan resultat. Måttsund vet ja skulle köra semi pro-open klass men hela tävlingen vart ju inställd.

Någon som har koll på den klassen? Vill inte ge mig ut i pro-open som nybörjare.

Undrar även vad jag kan göra för att få ner ljudnivån så man klarar db kraven men dubbelrören?

Tacksam för svar! Henke
 

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
angående tävlingar vet ja inte..
men hur du får ner ljudnivån är väl antingen:
göra egna större stingers..
eller köpa nya godkända stingers/slutburk.
 

Ellsworth

Välkänd medlem
17 nov 2007
880
0
16
Skellefteå
Tjenare, semi pro-open tror jag inte finns längre, de gick ju en tävling i älvsbyn där dom hade semi pro-open men jag tror inte de är kvar någon tävling med den klassen.
Jag har aldrig tävlat förut och ska köra sm-kvalen i backe i pro-open klassen, de tycker jag du ska göra också eftersom man lär sig ju och de är kul å ba pröva på :)

Angående ljudet och har du nån möjlighet att testa ljudet och se va den låter? den får ju låta 100db på 4000rpm, jag kommer köra med gummi mattor så ljudet studsar under maskinen och inte låter lika mycke :)
 

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Semi pro open/stock är en ny klass för iår, semi klasserna körs inte med sm-status utan heter sverige cup. kolla reglementet på svemos hemsida så kan ni läsa där. semi pro open får även köras med racer maskiner (<1000cc)

Nagående tävlingar så är det bara kika i tävlingskalendern, sm-kval 1 i backe körs i skeå den 5 februari samt sm-kval 2 i pite den 26 feb , den 5 mars i överkalix m.m