Shift 136"

Mhjax

Välkänd medlem
27 mar 2005
630
0
16
Funderat på o skaffa mig en ny skoter, denna gången söker ja en smidigare maskin.

Har kollat på nytro xtx, renegade, xtrim, switchback assault, men de är ju själva fan o få lägga ut en 140tsk på skoterjäkel :)

Och då kom den fram en shift 136", hamnar runt 100tsk me 38a matta. Hur fan är dessa skotrar rent ut sagt? har ju funnis i några år så borde vell fått till med bra nu tkr man.
Det är en 2011 som är intressant.

Och ja dämparna är inte dem bästa de är jag införstådd med, men hur funkar de till att börja med??? Åker inte extremt direkt händer vell att man ligger på men är mer ute efter lite bus och lek spåra lite osv..

Lazerblue

Välkänd medlem
18 jan 2010
264
0
16
Stockholm
www.polaris-rush.com
Om du menar den med 600 motorn så är det en mkt fin och prisvärd skoter

Dämparna kommer att fungera perfekt åt dig i år sen till nästa år när du är inkörd på skotern så byter du alla fyra till Engans dämpare

Lycka till

widetrak

Välkänd medlem
12 nov 2007
1.141
10
38
Kovland
Kompisen har förlängt en 600 shift till 136". Den går kanonfint både på led och i snön. Klart mest prisvärda skotern.

Forsan

Medlem
19 jan 2011
20
0
1
Kiruna
Jag har en shift 136" -11. Precis kört mina 50 första mil så den blev idag inlämnad på första service. Är rätt så nöjd med maskin. Körde rmk shift 600 155" innan å självklart går ny shiften sämre i snö. Men jag är än så länge rätt imponerad av framkomligheten, å jag kör originalmatta. Originaldämparna har jag inte prövat, lät slänga på engans runtom innan jag hämta ut den. Men vad jag förstått är det original samma dämpare som satt på min förra rmk shift och på den fungera dom hyfsat bra. Jag ansåg dock att denna nya vill jag kunna köra våldsammare med och då behövdes bättre dämpare. Lät montera styrhöjare från rmkn också för att kunna köra stående. De problem jag hitills upplevt med ny shiften är dels att jag tycker den slirar på remmen rätt lätt samt att den ofta stannar kort (10-15 sek) efter kallstart. Dock startar den direkt efter å går sen utan problem. Får se om dom hittar nått knas på servicen. Jag tycker också att den inte riktigt verkar ha rätt maxvarv. Nog för att jag inte har koll på vid vilket varvtal max effekt sitter. Men rmkn låg kring 8200 (lr om det var 8300) i maxvarv å den gick grymt bra. Denna nya ligger oftast på 7900-8000 å växlar. Dom få tillfällen som den kommit strax över känns det som den matar på bättre. Får hoppas de hittar nått knas på servicen. Lär hur som helst åtminstone byta till en primärfjäder med högre starttryck för nu håller den nere varven för mycket för min smak (nu menar jag när man inte kör full plugg). Soppa gillar den också, även vid 90% ledåkning i lugn tempo surpla den i sig kring 2.6 l/m (som högst har jag legat på 3.3 om jag minns rätt). Den förbrukningen verkar inte överensstämma med andra som kör ett par år äldre switchback 600or (samma prylar vad gäller motor, utväxling osv). En sak till, fotstegen blir tokhala.

Nu blev det många negativa saker här ovan. Men jag är som jag skrev i början rätt så nöjd med maskinen. Smågrejer att få till bara så kommer jag bli riktigt nöjd! Tycker den är smidig att köra. Hade förväntat mig att den skulle vara jobbigare att ex vis skråa med då jag är van rmkn med smal spårvidd. Men även där vart jag positivt överaskad. Jag är så pass nöjd att jag övertygat en vän att köpa en likadan. Lätt värd sitt pris!