Skärm och lysen blinkar

Laddok

Medlem
18 nov 2023
25
0
1
23
Arjeplog
Hej
Jag har en polaris pro rmk 800 2015 med lyktan bort plockad och en lite led lapa kopplad till DC pwr kontakten vid variator kåpan och det funkar bra till att skärmen och alla lysen börja blinka och stänga av helt om man gasar över 3000 rpm med sen går den igång igen efter några sekunder allt funkar som de ska när man kör eller när man kopplar bort led lampan
Någon som kan veta vad som felet är eller om någon vet vad man ska köpa för att konvertera ac strömmen i org lykt kontakterna till dc
 

Drago

Semi PRO sledder
13 feb 2018
230
42
28
Ta strömmen från kontakten som är till eluttaget istället
30694
 

Drago

Semi PRO sledder
13 feb 2018
230
42
28
I kablaget till lyset, vet ej hur mycket man kan ta ut från den.
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.637
799
113
Kramfors
Hittade kontakten och de fungerar som de ska tack så mycket för hjälpen
Jag tror inte de uttaget klarar höga amp för den är väl mest till för laddning av mobiler gps mm. Om jag tokgissar klarar den max 2amp dvs 24-30watt innan 2amp säkringen flyger. Risken är att du bränner statorlindningen om lampan drar mer än 30w
På usa forum påstår snubbar att de går ta ur mer ström ur kontakten du hittat så de sätter i 10amp säkring. Men du har även en kontakt i påsen ovanpå variatorskyddet som de står DC på och den har inte ens en säkring de är igentilen bara en teswt kontakt där man kan mäta dc ström. 2 amp säkringen sitter bakom påsen eller i påsen på variatorskyddet.
 
Last edited: