ski-doo återförsälljare i ö-vik

karlsson___

Välkänd medlem
15 nov 2009
300
0
16
Saxnäs
hej
jag blir fundersam på en sak och de ä att fritidsimport har ju alltid sålt ski-doo i örnsköldsvik. men idag såg jag att nåt som heter BW fritid är ny återförsäljare för ski-doo i ö-vik men på fritidsimport hemsida så står det att dom fortfarande säljer ski-doo. är så att fritidsimport håller på lägga ner eller säljer för dåligt?
eftersom brp vill byta återförsäljare för ski-doo i ö-vik

någon som hört nåt annat?
 

oliverandersson

Välkänd medlem
14 jun 2009
2.100
1
36
örnsköldsvik
lägga ner kommer dom inte göra då dom ska börja sälja bilar innom en snar framtid tydligen, men varför ski-doo har bw fritid som ÅF nu vet jag inte
 

Johannamelin

Välkänd medlem
10 feb 2009
134
0
6
Öövik
Jadu dom har klantat till det dom har inte sålt för lite av ski-doo, dom har dock inte skött deras servicear exemplariskt, ex. du köper en skoter och då ska säljaren alltid göra en 1-service innan dom släpper skotern, men det har dom hoppat och det har kommit ut till brp och där med är deras sammarbete blåst.
Men det säger inte att dom aldrig kommer sälja ski-doo mer för säljer inte bw tillräckligt bra kan dom få tillbaka förtroendet.

Var in på bw under skoternsdag men var kasst enligt mig inte samma som fritidsimport med flera år på nacken märktes tydligt.. dom hade inte ens tagit hem dom värsta modellerna, ex. x-rs 800 e-tech fanns inte men dom kanske lär sig dom finns ju trots allt även i sundsvall och umeå.
 

danielniemi

Aktiv medlem
28 feb 2009
96
0
6
ö-vik
Det sitter lite i att dom har satt sig själv i denna situationen, fritidsimport. Det ska tydligen ha blivit något tjafs under ett möte mellan dom och brp. Det är vad jag hört dock...
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Fritidsimport har kört sitt rykte i mot graven i flera år, och för att rädda upp deras skoterföräljning tog dom på sig arctic cat då övik marina tappade dom.

Och BRP vill inte ha arctic och ski-doo på samma ställe, så då tog BW över.

Enligt mig verkar det kunna bli bra med ski-doo nu då BW tagit över, Petta från yamaha center är där, och han är väll enda personen i den här stan som går prata med (på skoteraffärerna), så de är ett stort plus.

Sen att dom inte fått hem så mkt maskiner är inte deras "fel", dom fick bara ta över maskinerna som fritidsimport förbeställde, och då dom knappt tog hem några maskiner, så fans det iten så mkt kvar till BW. Men det kommer in framöver.
 

Johannamelin

Välkänd medlem
10 feb 2009
134
0
6
Öövik
Fritidsimport har kört sitt rykte i mot graven i flera år, och för att rädda upp deras skoterföräljning tog dom på sig arctic cat då övik marina tappade dom.

Och BRP vill inte ha arctic och ski-doo på samma ställe, så då tog BW över.

Enligt mig verkar det kunna bli bra med ski-doo nu då BW tagit över, Petta från yamaha center är där, och han är väll enda personen i den här stan som går prata med (på skoteraffärerna), så de är ett stort plus.

Sen att dom inte fått hem så mkt maskiner är inte deras "fel", dom fick bara ta över maskinerna som fritidsimport förbeställde, och då dom knappt tog hem några maskiner, så fans det iten så mkt kvar till BW. Men det kommer in framöver.
Jo många i den här stan känner ju till deras sätt till kunderna och ryktena haglade ju över dem, men känner micke på importen så jag har faktist rabatt där så därför tycker jag det är lite synd, men jag tror inte det ska vara några problem med rabbater på bw heller.
okej nu är jag med, det förklarar ju varför dom inte hade 800 e-techen i butik.. var in där idag måste säga att dom var riktit trevliga :)
 

xtremerider

Välkänd medlem
6 aug 2008
783
1
18
Bredbyn
Förra året kunde dom de. Dock var det vi en åf i Sollefteå så risken finns ju att det blir dyrare och tar längre tid än att beställa från marinan.