Ski-doo formula plus?

F

formula plus?

Jag har en som vill sälja en Ski-doo formula plus -93 uttagen -95 för omkring 20 000.

Jag vet inte mkt mer om skicket än att han säger att den är fin och att den enda defekten är en spricka i rutan.

Men vad tror ni? Är det en bra skoter att satsa på som första skoter om man vill ha en hyfsat lätt rolig 1:a lekskoter som man kan göra det mesta med?
Någon som vet torrvikten? Annan bra info?
MVH/ Mattias

anders3

Semi PRO sledder
1 jan 2000
79
0
0
Ja en stadig maskin är det, byggd för att köra fort på slät led å sjöar, brukar inte vara ngt större fel på dem om normalt underhåll är gjort, men 20 är kanske lite dyrt, isf så ska han köa en ny ruta åt dig eller att du får pruta 1500 på priset, men det är inte en maskin du åker å skråar med i lösnön eller hoppar omkring med, tyvärr är den inte riktigt byggd för det även om den håller, torrvikt har jag hört 240Kg, vet inte vad det är för motor men är det en 583a så har du ca 100 kusar i den å den toppar väl ärliga 160 iaf /Anders

joop

Aktiv medlem
1 jan 2000
64
0
6
160 knyck.. =)
Med hemlängtan, solen i ryggen
och utför en slalombacke...
Jaa, då kanske..

mattias1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
83
0
0
Mm nä det verkar inte vara nån skoter för mig... jag tänkte bara se om ni höll med om det som stod på skoterbanken... nä jag satsar nog på nått smidigare... tackar